Eksemtäcke till liten shettis

I

Insanity

Har en shettis på drygt 90 cm som har soleksem.
Har använt Bucas Buzz-Off med uvskydd till honom och det har funkat kanon.

Dessvärre är han också en expert på att förstöra täcken och jag har lappat ihop täcket så gott jag kunnat, men börjar inse att de inte kommer hålla sommaren ut.

Finns det mer än Bucas Buzz-Off för små shettisar? Han har storlek 85och det känns hopplöst att hitta mer än Bucas till honom. Alla eksemtäcken verkar ju vara från 105.

Är jättenöjd med täcket, men det kostar ju sin lilla slant och det känns som han hinner förstöra åtminstonde ett till täcke innan han klarar gå utan täcke.

Eller finns det billigare ställen en Börjes att köpa Buzz-Off på?
Börjes tar runt 700 kr, och ja, det är ett bra pris, men när man kanske behöver lägga 1400 kr till innan sommaren är över känns det sådär kul :p
 
Sv: Eksemtäcke till liten shettis

Du kan inte hitta Bucas billigare än Börjes, kolla på andra ställen och de är på 1500 spänn.

Dock, du frågar efter ett eksemtäcke, Bucas är ett insektstäcke. Behöver han just ett EXSEMtäcke? Dvs kliar han sig också?

Om det är eksemtäcke du söker så finns Boett från 80 cm. Det kostar dock, 1600 kr.

MEN, having said that, så ponnyn här har utvecklat eksem. Hade först just ett Buzz Off, som brukar ha mkt god hållbarhet. Blev sopor rent ut sagt. Han fick ett Boett (2000 kr i hans storlek) och jag måste uttrycka hur imponerad jag är. Han har träd i hagen, och alltså eksem och kliiiar, och jag har fått sy ihop några små revor på boetttäcket, men som det håller. VÄL värda pengarna, och extremt mkt bättre hållbarhet än andra märken på just eksemtäcken.

Men behöver du ett eksemtäcke eller ett insektstäcke?
 
Sv: Eksemtäcke till liten shettis

Han har soleksem så det måste vara ett täcke med uvskydd.
Ett vanligt insektstäcke ger väl inget skydd mot solen direkt.
 
Sv: Eksemtäcke till liten shettis

Han har soleksem så det måste vara ett täcke med uvskydd.
Ett vanligt insektstäcke ger väl inget skydd mot solen direkt.
Alla täcken skyddar ju från solen. Skillnaden är bara att vissa är tunnare för att inte vara så varma.

Tänk på att en vit t-shirt har solskyddsfaktor 7 för oss människor...
 
Sv: Eksemtäcke till liten shettis

Beror ju på, Bucas är 'ett vanligt insektstäcke' jämför med eksemtäckena. Finns andra insektstäcken som likt Bucas har UVskydd med. Tyvärr inte hittat några sådana i den lilla storlek du behöver. Och även ett 'vanligt nättäcke utan specifikt UV-skydd' ger visst skydd.

Boett ger ju många ggr bättre UVskydd än Bucas dock, iom att det är tyg och inte nät (nu fungerar ju din häst bra med Bucas, men rent generellt).

Men, endera får du köpa fler Bucas, eller så får du nog satsa på ett Boett. Jag skulle satsa på Boettäcket iom att hen har slaktat lite täcken så det riskerar ju att snabbt bli samma pris med X Bucas som med ett boett? Och boettäcket borde ju hålla nästa säsong med =)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 514
Senast: Emine
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 146
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
950
Utrustning Lite trådbombning ;) Börjes Fly-Stop insektstäcke för 289 kr, är det någon som har det? hur är det i passformen? Slitstarkt? Hur är...
2
Svar
24
· Visningar
3 615
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp