PrittePuff

Trådstartare
I en förening jag är involverad i har vi fått et mail från ett företag som kallar sig Ekubi ab.
Där dom erbjuder sig att hjälpa föreningen med miljoner i bidrag.
Låter väldigt för bra, eller är det bra?

Någon som har haft med dom att göra?

Nån på föreningen tyckte att det lät som fejk, men efter lite googlande verkar det riktigt :confused:
 
Sv: Ekubi ab?

läser på deras hemsida... " Rekordet på detta, som vi känner till, ligger på 32 000 000 kr till en hembygdsförening."


???
 
Sv: Ekubi ab?

Det de gör är alltså, enligt hemsidan, att hjälpa föreningar att söka bidrag från stiftelser, fonder etc. Som betalning tar de en andel av bidragen föreningen får. Det är säkert i sin ordning. Frågan är vad de tar för procent, samt hur svårt det är för föreningarna att göra arbetet själva.
 
Sv: Ekubi ab?

Kollar man upp dem på allabolag.se så ser de ut som ett normalt småföretag, de är momsreggade mm. Finns inte på några varningslistor (det hade stått), iaf inte ännu.

Innan jag hade vågat anlita honom hade jag velat ha referens, för det låter för bra för att vara sant. Under "nyheter" på hemsidan så finns det en del "grattis x till bidraget" - nån av dem skulle man ju kunna kontakta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
629
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 391
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: Liten
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 123
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp