El aggregat

caradan

Trådstartare
Vill ha tips på BRA och starka aggregat som klarar kraftig undervegetation.
Har lägsta tråden på ca 20 cm och jag får ju röja hela tiden . Tänkte nu köpa ett ordentligt aggregat i stället.
Någon med bra tips?? (hagen är 1,5ha med tre trådar)
 
Vi köpte ett DeLaval...eller fick av bonden (ville antagligen att hästarna skulle hålla sig i hagen=)...

Kostar cirka 7000:-...bra är det iaf, driver runt våra dryga 2 hk med 2 trådar utan problem och över 5000 V alltid...KANONBRA!
 
Jo, det tyckte vi också men inte bonnen...får man det är det väl bara att tacka å ta emot....eller??
 
Jag har också ett DeLaval 8kV för ca 4000 kr. Det kan vara bra med ett ordentligt aggregat om man vill expandera hagen vid ett senare tillfälle.
 
Det är främst två saker som avgör hur kraftigt ett aggregat är. Det är hur många Joule aggregatet ger och vid vilken spänning. Det är viktigt att man tittar på spänningen under belastning för de flesta agggregat kan ge hög spänning obelastade.

De allra kraftigaste aggregaten är gjorda för riktig ståltråd och kan förstöra vanliga plastband tex.

Tråden är minst lika viktig som aggregatet. De flesta vanliga plastband och plastrep har alldeles för stor resistans.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 053
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 544
Senast: Ramona
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 841
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp