El-fel????

AbCdE

Trådstartare
Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi åt kom elen tillbaka till de saknade områdena, men spotens i hallen blinkade så jag släckte dom. Sen gick elen igen och fortfarande inga säkringar som har gått. Misstänker att tvättmaskinen kan vara en bov i dramat så jag har stängt av den. Men fortfarande har inte elen kommit tillbaka.
Hur funkar det egentligen? Kan elskåpet ha någon inbyggd timer, iom att den sattes igång igen av sig själv? Eller vad kan jag göra?? Förutom att avvakta till imorgon och kontakta en elektriker.
 
Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi åt kom elen tillbaka till de saknade områdena, men spotens i hallen blinkade så jag släckte dom. Sen gick elen igen och fortfarande inga säkringar som har gått. Misstänker att tvättmaskinen kan vara en bov i dramat så jag har stängt av den. Men fortfarande har inte elen kommit tillbaka.
Hur funkar det egentligen? Kan elskåpet ha någon inbyggd timer, iom att den sattes igång igen av sig själv? Eller vad kan jag göra?? Förutom att avvakta till imorgon och kontakta en elektriker.
Har du huvudsäkringar någonstans? Vi har sådana i en liten "låda" utanpå huset. När del av huset slocknade i somras var det en sådan säkring som hade gått.
 
Har du huvudsäkringar någonstans? Vi har sådana i en liten "låda" utanpå huset. När del av huset slocknade i somras var det en sådan säkring som hade gått.
Inte vad jag vet :( har inte sett någon, jag har ett större såntdär stålklätt elskåp på tomten, men där tror jag inte att jag kommer in, och har ingen aning om vad jag ska titta efter/göra.
 
Vi hade så på landet förra sommaren. Elektrikern kom och mixtrade något utomhus för att få igång alla uttag igen.
 
Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi åt kom elen tillbaka till de saknade områdena, men spotens i hallen blinkade så jag släckte dom. Sen gick elen igen och fortfarande inga säkringar som har gått. Misstänker att tvättmaskinen kan vara en bov i dramat så jag har stängt av den. Men fortfarande har inte elen kommit tillbaka.
Hur funkar det egentligen? Kan elskåpet ha någon inbyggd timer, iom att den sattes igång igen av sig själv? Eller vad kan jag göra?? Förutom att avvakta till imorgon och kontakta en elektriker.
Av erfarenhet säger jag - undvik det mesta elektriska innan ni har fått ordning på elen.

El är knepiga saker - nu citerar jag mitt ex starkströmselektrikern.
Speciellt detta att det är partiellt trassel känns lite scary.

Så elektriker asap imorgon!
 
När en huvudsäkring går har då aldrig jag upplevt att stömmen kommit tillbaka av sig självt, för att sedan försvinna igen.

Han hälsar att det finns en lång och invecklad förklaring till att det kan upplevas som att strömmen kommer och går. Till 99% är det ens egen huvudsäkring som är problemet. Bara att TS provar att byta.
 
Nä, inte taklampan i vardagsrummet
Prova sätta i en ny, lampor kan ju haverera vid strömavbrott, när strömmen kommer tillbaka.
Funkar den inte ändå, ring elektriker imorgon som får kolla efter vad som felas och i väntan på det dra ur lampkkontakten.

Hade jag gjort.

Trasiga säkringar oavsett det är "vanlig" eller huvudsäkring, ger inte ström som kommer och går.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 535
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 289
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp