Elaggregat till sommarbete!

B

Borka2008

Dags att köpa nytt aggregat.
  • 3ha område
  • Ganska riklig vegetation som jag tänkte försöka hålla styr på.
  • Batteri drivet


Vad ska man köpa? Märke, modell, sort?
Vart hittar man de mest prisvärda?
 
Sv: Elaggregat till sommarbete!

Jag är bortskämd med soldrivna elaggregat, som i princip sköter sig själv.
Inga sladdar, förutom ståltrådarna som är kopplade till tråden resp. marken. Jag förstår inte hur folk orkar jamsa med eldrivna när det finns så bra soldrivna, som dessutom är miljövänligt!
 
Sv: Elaggregat till sommarbete!

Vad har du för märke, är själv på jakt men det är ju en DJUNGEL! :eek:
 
Sv: Elaggregat till sommarbete!

Rutland aggregat är driftsäkra.

Bmsab har ett som kostar 2495:-. Solcellspaneler kan man köpa till. Dom kostar ca 2400:-, men dom ladddar även i gråväder villket många paneler inte gör.

fakta
Det starkaste aggregatet i serien. Ett av de starkaste batteriaggregaten på marknaden som garanterar hög effekt vid extrema förhållanden.
Klarar de mest besvärliga inhägnader med mycket undervegetation. För mycket långa stängsel med kraftig vegetation. För alla djur.
Stoppar utbrytningsbenägna djur. Kontrollfunktion. Utrustat med 4 st kontrollampor som visar stängslets kondition. Aukustiskt larm.
Fotocell för inställning av automatisk impulsreducering (dag/natt). Inställning av impulshastighet. Laddningsenergi 5,4 joule.

Laddningsenergi; 5,4 Joule.
Utgångsspänning; 9 300 Volt.
Spänning vid 500 Ohm; 5 800 Volt.
Spänning vid 60 Ohm; 2 400 Volt.
Stängsellängd utan växtlighet; 40 km.
Stängsellängd normal växtlighet; 15 km.
Stängsellängd stark växtlighet; 6 km.
Strömförbrukning; 600 mA.
Rekommenderat antal jordspett; 4 x 1 meter.
 
Senast ändrad:
Sv: Elaggregat till sommarbete!

Jag vill slå ett slag för B**jes aggregat! Jag köpte ett batteridrivet för 5-6 år sedan och det bara tickar o går året runt. Inga problem alls och mkt prisvärt!
 
Sv: Elaggregat till sommarbete!

Fast Börjes har ju inga egna aggregat. Dom säljer ju Rutland och Foga.
 
Sv: Elaggregat till sommarbete!

Jag vet faktiskt inte, det är från U.S.A. De säljs en del på eBAY. Jag kan kolla upp märket :)
 
Sv: Elaggregat till sommarbete!

Jo jag vet att det finns många, det är det som är mitt problem, de ä'r FÖR många.

Men tack för handfasta tips! Vet du hur pass bra de fungerar på vintern?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej allvetande Buke! Erkänner min okunskap om batteri aggregat nu, har alltid bara haft nätdrivna aggregat :o Men vi har ett gammalt...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: WildHorse
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 133
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: escodobe
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 875
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp