Elak/dålig medryttare :/

Jag är 55 och 166 cm och har c-ponny.

Min ena väninna är 58 år och 147 cm och brukar hjälpa till med att rida in russ på semestrarna. .....
 
Jag läser det som att medryttaren är avis på dig. Du är liten (dvs hon väger mer än dig och är kraftigare byggd) och dessutom har du egen häst. :) Sträck på dig!

Jag är 165 o snart 40, mamma är över 70 o har landat på runda slängar 1,5 m över havet. :p
 
Så här är det bara :)


11204_442656299137527_201412460_n.jpg
11204_442656299137527_201412460_n.jpg
[/URL][/IMG]
 
Jag är färdigvuxen.... Dvs jag mäter hela 162 cm och sitter på en häst på över 180cm. Där kan vi snacka om liten ;-)

Säger som ovanstående köp ponnyn och skaffa en trevligare medryttare.

Det är din ponny och ditt liv. Du rider inte för att göra andra glada.

Lycka till
 
Tycker du om ponnyn så tveka inte! Jag ser det som en självklarhet att du ska slå till på den, om ni klickar och trivs med varandra. Det är dessutom bara positivt att ha en ponny som du kan växa i, det innebär ju bara att du har en möjlighet till att ha kvar den under en längre tid. Din nuvarande medryttare verkar inte särskilt bra. Det är otroligt viktigt att det funkar mellan häst och medryttare liksom ägare och medryttare. Leta upp en ny medryttare som både du och din häst trivs med och tycker om.

Jag brukar tänka att jag är lite för lång för min D-ponny, eftersom att jag har fått kommentarer om det av några i stallet. Men jag bryr mig ärligt talat inte om vad de säger. Jag är lång men smal så jag väger inte för mycket för henne. Blir kanske lite svårare att rida, men vad gör det när hon är världens underbaraste ponny;) Lycka till med allt, det där jobbiga löser sig. Ta de besluten du vill, inte de som andra tycker att du ska ta.:heart
 
Jag tycker att du ska prata med dina föräldrar om medryttaren, antingen att de säger till henne att vara snäll eller att hon får sluta med att vara medryttare. Du är för ung för att ta den diskussionen själv. Vad beträffar din längd så anar du inte hur avundsjuk jag var på min korta kompis när jag var tonåring. Jag blev lång ganska tidigt och fick lämna min älskade B-ponny. Nu blev jag inte överdrivet lång, 1,73 m, men det är för långt för ponny. jag önskade verkligen att jag var en liten räka och kunde rida ponny. Men jag tänker på proportionerna mellan min dotter och hennes häst. Hon är 1,68 och hästen är 1,72. Hur liten ser hon ut på den???
173 för lång för ponny? Jag är 176 och har ridit D-ponny, har i och för sig vikten på min sida. Har inte direkt känt mig lång, snarare lättare att komma åt hästen att arbeta rätt. :angel:

Bilden nedan är gammal, minns ej hur lång eller gammal jag var då. Tänk va det har förändrats. :o
exmor.jpg


Summan av kardemumman, oavsett om man är lång är kort, så länge man ej är för tung och klarar av att rida hästen, ser jag inga problem. Vet jag träffat en tjej som var någonstans runt 150-160 nånting och red en häst på 180+ i manken utan problem.
 
Dumpa din medryttare och bry dig inte om vad hon säger. Hon är ett barn, så varför ska du ta råd av henne? Lyssna på andra vuxna istället - i första hand din tränare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 601
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp