MissFideli

Trådstartare
Fråga. Jag har kommit fram till att jag inte riktigt förstår mina elräkningar. Jag betalar åt 2 håll, det vet jag. Men båda är rätt höga, betalar jag dubbelt eller är det som det ska?
Inte själva förbrukningen alltså, utan resten.
 

Bifogade filer

  • 20190421_081917.jpg
    20190421_081917.jpg
    220,9 KB · Visningar: 126
Fråga. Jag har kommit fram till att jag inte riktigt förstår mina elräkningar. Jag betalar åt 2 håll, det vet jag. Men båda är rätt höga, betalar jag dubbelt eller är det som det ska?
Inte själva förbrukningen alltså, utan resten.

Det är som det ska. En faktura är för elnätet och en faktura är från elhandlaren.
 
Så jag betalar 369 kr/månad för att använda elnätet och 260 ca för förbrukning? Är 600 kr/månad verkligen som det ska?
 
Så jag betalar 369 kr/månad för att använda elnätet och 260 ca för förbrukning? Är 600 kr/månad verkligen som det ska?
De räkningar som nu ligger för betalning är ~1000 för elnätet och ~600 för förbrukning.

Mer än vanligt för jag har haft ett element i gästhuset för mina frösådder.

Normal är det ca en femhundring för nätet och lite mindre för förbrukningen. Jag gör av med mindre än 6000kWh per år.

Elnät är dyra grejer.
 
De räkningar som nu ligger för betalning är ~1000 för elnätet och ~600 för förbrukning.

Mer än vanligt för jag har haft ett element i gästhuset för mina frösådder.

Normal är det ca en femhundring för nätet och lite mindre för förbrukningen. Jag gör av med mindre än 6000kWh per år.

Elnät är dyra grejer.

Jag bor i en lägenhets-2:a på 52 kvm. Betalar bara för hushållsel.
 
Beror väl på vilket bolag man har också men vi har de största som ofta har elnäten här. Vi betalar kanske 350-400 kr i månaden 2:a lägenhet och vi betalar bara hushållsel.
 
Jag bor i en tvåa på 55 kvm, och gör av med ca hälften så mycket el i månaden, så om jag vore du, skulle jag fundera över vad som förbrukar så mycket el.
 
Jag bor i en tvåa på 55 kvm, och gör av med ca hälften så mycket el i månaden, så om jag vore du, skulle jag fundera över vad som förbrukar så mycket el.

Min förbrukning ligger enligt Göta energi på ca 270 kr/månad nu under vintern. Det tycker jag är helt okej och inget jag ser alarmerande.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 436
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 480
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
980
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 211
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp