Elbil med plats för hundar

vautaxy

Trådstartare
Jag undrar om det är någon hundägare här som har en elbil (ej hybrid). Jag har två hundar varav den ena är en schäfer på 40kg och den andra är hälften så stor. Finns det någon elbil på marknaden som har tillräckligt bagageutrymme för en dubbelbur till dessa?
 
Jag letar efter något liknande och har i dagsläget inte hitta någon som uppfyller mina krav på storlek på bagage (2 hundar), räckvidd (över 30 mil) och laddinfrastruktur.

Det börjar komma större modeller hos Skoda och VW och säkert fler men eftersom det ungefär som att leta efter hjortron när man vill ha en IONiTy laddare så har det gått bort. Om några år är det säkert bättre utbyggt men just nu funkar det inte på längre resor speciellt i norr.
 
GM kommer med en stor typ herrgårdsvagn i höst/vinter, bagage som en gammal volvo. Jag skall kolla på den.
 
Jag undrar om det är någon hundägare här som har en elbil (ej hybrid). Jag har två hundar varav den ena är en schäfer på 40kg och den andra är hälften så stor. Finns det någon elbil på marknaden som har tillräckligt bagageutrymme för en dubbelbur till dessa?
Vad har du för bil i dagsläget? Har du några mer krav på bilen än att rymma hundarna?
 
Jag undrar om det är någon hundägare här som har en elbil (ej hybrid). Jag har två hundar varav den ena är en schäfer på 40kg och den andra är hälften så stor. Finns det någon elbil på marknaden som har tillräckligt bagageutrymme för en dubbelbur till dessa?
Vi har beställt en Skoda Enyaq iV där jag hoppas få in en MIM Variocage XL. Enligt MIMs configurator-sida ska det passa. Jag åter kommer i nästa vecka när vi fått bilen och jag kunnat kolla om verkligheten stämmer med det skrivna.
 
Renault Kangoo finns som elbil.
Renault har inte snabbladdning vilket jag tycker är en förutsättning. Vi hade tidigare en Renault kangoo maxi (tror jag den hette) med bara eldrift. Värdelös. Sämsta bilen jag haft. Gigantiskt stor så dubbelbur är inget bekymmer men på vintern kommer du kanske bara tio mil.
 
Den enda av våra elbilar som kan komma ifråga för den uppgiften är Kangoon, men just det exemplaret har litet batteri.

Tesla X är min favorit.
 
Flera biltillverkare kommer ju med elbilar och utbudet ökar hela tiden.
Håller med om att det är en brist på praktiska elbilar med lång räckvidd just nu.
Ett alternativ är ju att inte stirra sig blind på buren man har.
Det finns ju duktiga tillverkare som kan skräddarsy burar som utnyttjar utrymmet optimalt.
Kanske inte alltid så billigt som en standardbur men nya bilar kostar ju en del också.
Jag har med nöd och näppe lyckats få
In två Weimaraner i vår Polestar 2 och det är tur att dom är av slanka linjer😜
 
Jag undrar om det är någon hundägare här som har en elbil (ej hybrid). Jag har två hundar varav den ena är en schäfer på 40kg och den andra är hälften så stor. Finns det någon elbil på marknaden som har tillräckligt bagageutrymme för en dubbelbur till dessa?
Mercedes EQC?
 
Variocage XL passar bra i Skoda Enyaq, monterade in den idag!
 

Bifogade filer

  • A64629E1-AAB7-4856-8831-3C887357530E.jpeg
    A64629E1-AAB7-4856-8831-3C887357530E.jpeg
    237,5 KB · Visningar: 428

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 400
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 815
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 923
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp