Elbolag kollade ledningar - hästar skrämdes

Sv: Elbolag kollade ledningar - hästar skrämdes

Hemmavid gjorde dem likadant och den hästen sprang o bröt benet:crazy:
 
Sv: Elbolag kollade ledningar - hästar skrämdes

Hemmavid gjorde dem likadant och den hästen sprang o bröt benet:crazy:


Här i Stockholm informerar man på lokalradion varje morgon vilka områden som ska inspekteras denna och nästkommande dag så alla som har djur i det området i förväg ska veta att man kanske inte just den dagen bör släppa ut djuren och hålla dom under lite strängare uppsikt. Jag tycker det är jättebra så vida man nu som hästägare orkar ta del av allmän information i stället för att lägga över skulden på någon.
 
Sv: Elbolag kollade ledningar - hästar skrämdes

Här informerar de inte när de ska inspektera ledningarna.

Just i det här fallet så var det att hästen inte kunde springa iväg, han stod i sjukhage. Andra hästar runt i kring reagerade men inte lika stark för de kunde springa undan i sina hagar.
 
Sv: Elbolag kollade ledningar - hästar skrämdes

Här i Stockholm informerar man på lokalradion varje morgon vilka områden som ska inspekteras denna och nästkommande dag så alla som har djur i det området i förväg ska veta att man kanske inte just den dagen bör släppa ut djuren och hålla dom under lite strängare uppsikt. Jag tycker det är jättebra så vida man nu som hästägare orkar ta del av allmän information i stället för att lägga över skulden på någon.

:bow::bow::bow:

Dock lyssnade jag lokalradio varje morgon när jag bodde hemma (läs:norra skåne), här i Halmstad vet jag inte hur dem gör..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Antalet djurförbud har mer än fördubblats i Gävleborg under de senaste tre åren. – Vi har fler fall av djurförbud för...
Svar
0
· Visningar
885
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (AB) Räddningstjänsten fick rycka ut till skogarna bakom Läkerol Arena i går eftermiddag sedan en häst fastnat i ett djupt dike...
Svar
0
· Visningar
967
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Den smittsamma hästsjukdomen kvarka härjar i Tierps ryttarklubbs stall utanför samhället. Tio hästar har eller har...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Flickorna var ute och red längs grusvägen när en bil körde förbi och föraren tutade. Han skrämde hästarna och orsakade...
Svar
19
· Visningar
2 265
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp