Eldbegängelse av bilar.

Sv: Eldbegängelse av bilar.

Ehhh...vad menar du? Har jag skrivit att jag tycker det är ok? Det var ett konstaterande

Jag ber om ursäkt. Det vsr mer KL och jag spann vidare på det du skrev. Ingen anklagelse mot dig.

Jag menar mer allmänt. Våld från högerextrema eller huliganer bemöts ofta med förakt. Och det med rätta.

Våld i förorten däremot är det politiker och samhället i stort som är ansvarigs för.

Outbildade på landsbygden med mysko åsikter får förlöjligas. Outbildade i förortem däremot skall det daltas med
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag ber om ursäkt. Det vsr mer KL och jag spann vidare på det du skrev. Ingen anklagelse mot dig.

Jag menar mer allmänt. Våld från högerextrema eller huliganer bemöts ofta med förakt. Och det med rätta.

Våld i förorten däremot är det politiker och samhället i stort som är ansvarigs för.

Outbildade på landsbygden med mysko åsikter får förlöjligas. Outbildade i förortem däremot skall det daltas med

Ok jag förstår.

Nu tror ju jag att våld i förorten beror på andra saker än tex. Fotbollsvåld. Andra triggers sas. Nu har jag lättare att förstå frustration över sin situation i samhället, utanförskap och segregering än frustration över fotbollslagets framgång eller brist på den samma.

Jag tycker inte det "daltas" det är samma lagar som gäller och samma straff som utdelas. Är lite osäker på vad du menar med det
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jaha...de var skumma typer som skulle nypa dräggen, varför sade du inte det då.
De var ju inte ute för att förstöra, snarare tvärtom..
"Expressen.se rör det sig om ett högerextremistisk gruppering.
Nu uppges de jaga misstänkta våldsverkare på Stockholms gator."

:D

Snarare tvärt om? Seriöst? Medborgargarden? Är ju minst lika illa kan jag tycka
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

"det betyder att en individ enskilt eller en grupp överger sina värderingar för att assimilera sig in i en annan grupp, "
Alltså betyder det inte att man assimilerar sig till samhället, det kan lika gärna var in i en drägggruppering:meh:

?? Är inte med på vad du menar faktiskt, ska dom anpassa sig till firman menar du?


assimilera..med det menar jag att ungdomarna i det här fallet oavsett etnisk bakgrund ska överge bruket att sätta sig över lagar o regler. anpassa sig till de gällande reglerna och bli värdiga samhällsmedborgare.


Detta är inte assimilation
 
Senast ändrad:
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Varför använder du nedvärderande tillmälen? Du blev mycket upprörd när jag kallade tjuvskyttar för " lågbegåvade bonnläppar" men nu är det helt ok?

Det vara ambulerande huliganer som tagit över förstörelsen, bla Danmark och Linköping.

Assimilering: Nej, fel...läs igen

En person som för nöjes skull eldar upp annans egendom är drägg!
en person som tjuvskjuter en varg kan vara en "bonnläpp= innehavaren av läppen är bonde) men behöver inte vara det alltså är det smutskastning av oskyldiga människor.
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Snarare tvärt om? Seriöst? Medborgargarden? Är ju minst lika illa kan jag tycka
Jag har inte försvarat medborgarden, var får du det ifrån?
om det nu inte är så att du pådyvlar mig åsikter som du har kapacitet att angripa, det skulle ju förklara det mesta:D
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jag har inte försvarat medborgarden, var får du det ifrån?
om det nu inte är så att du pådyvlar mig åsikter som du har kapacitet att angripa, det skulle ju förklara det mesta:D

Jaha...de var skumma typer som skulle nypa dräggen, varför sade du inte det då.
De var ju inte ute för att förstöra, snarare tvärtom..
"Expressen.se rör det sig om ett högerextremistisk gruppering.
Nu uppges de jaga misstänkta våldsverkare på Stockholms gator."

Är detta inte dina ord?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

?? Är inte med på vad du menar faktiskt, ska dom anpassa sig till firman menar du?


assimilera..med det menar jag att ungdomarna i det här fallet oavsett etnisk bakgrund ska överge bruket att sätta sig över lagar o regler. anpassa sig till de gällande reglerna och bli värdiga samhällsmedborgare.


Detta är inte assimilation
:) Vad du menar med assimilation verkar inte stämma med vad ordet verkligen betyder.
Man kan nog med fog kalla processen när en ungdom lämnar samhällsgemenskapen för ett krimminelt gäng att personen i fallet assimileras in i gänget:o för det innebär ju att man tar avstånd från samhällets regler o vädringar och assimilerar gängets istället
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Jaha...de var skumma typer som skulle nypa dräggen, varför sade du inte det då.
De var ju inte ute för att förstöra, snarare tvärtom..
"Expressen.se rör det sig om ett högerextremistisk gruppering.
Nu uppges de jaga misstänkta våldsverkare på Stockholms gator."

Är detta inte dina ord?

Javisst de var ju ute för att stoppa pyromanerna , är inte det tvärtom dvs att INTE elda upp bilar:D:D
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

En person som för nöjes skull eldar upp annans egendom är drägg!
en person som tjuvskjuter en varg kan vara en "bonnläpp= innehavaren av läppen är bonde) men behöver inte vara det alltså är det smutskastning av oskyldiga människor.

Är det din definition av ordet? Verkligen?
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Javisst de var ju ute för att stoppa pyromanerna , är inte det tvärtom dvs att INTE elda upp bilar:D:D

Alltså stödjer du medborgargarden? Polisen var inte lika positiv i natt

Att begå andra brott och ta lagen i egna händer är inte konstruktiv lösning till dessa problem
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

:) Vad du menar med assimilation verkar inte stämma med vad ordet verkligen betyder.
Man kan nog med fog kalla processen när en ungdom lämnar samhällsgemenskapen för ett krimminelt gäng att personen i fallet assimileras in i gänget:o för det innebär ju att man tar avstånd från samhällets regler o vädringar och assimilerar gängets istället

Snarare tvärt om
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Alltså stödjer du medborgargarden? Polisen var inte lika positiv i natt

Att begå andra brott och ta lagen i egna händer är inte konstruktiv lösning till dessa problem

:D:D:DVar skriver jag att jag stöder medborgarden?
Jag säger bara att det råder ett motsatsförhållande mellan att elda upp en bil och att inte göra det, och att det är bättre att inte elda upp en bil. Men i din ngt förvridna verklighetsuppfattning så får du det till att jag stöder :D medborgargarden.

Grannar i samverkan ja!
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Bonnläpp
Bonnläpp är en särdeles nedsättande beteckning av en individ från landsorten, främst använt av nollåtta. Jämför bonde.

va de nött mer:p

Ja? Jag har aldrig påstått att alla från landsbygden är vare sig bonnläppar eller tjuvskyttar. Och jag vet att det är nedlåtande, det är meningen.

Du använder drägg om dessa ungdomar som bränner bilar och förfäras över att jag kallar tjuvskyttar för bonnläppar, lite märkligt kan jag tycka
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

assimilering, process genom att man helt överger sin egen kultur och anpassar sig till den grupp man vill tillhöra.

stämmer gott med en wanna bea drägg som vill in i ett tufft gäng:D

Nej.

Sen anser du ju att bristen på assimilering hos dessa ungdomar är ett av problemen
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Ja? Jag har aldrig påstått att alla från landsbygden är vare sig bonnläppar eller tjuvskyttar. Och jag vet att det är nedlåtande, det är meningen.

Du använder drägg om dessa ungdomar som bränner bilar och förfäras över att jag kallar tjuvskyttar för bonnläppar, lite märkligt kan jag tycka

Citat miss nr 131
jag kallade tjuvskyttar för " lågbegåvade bonnläppar"

Och eftersom bonnläpp är en särdeles nedsättande beteckning av en individ från landsorten, främst använt av nollåtta. Jämför bonde
ojoj :angel::angel::angel::D:D
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Nej.

Sen anser du ju att bristen på assimilering hos dessa ungdomar är ett av problemen

Nej inte bristen på assimilering, men väl bristen på integrering och eget ansvarstagande

Men dräggen verkar ju ha assimilerat sig till ett liv i krimminalitet...
 
Sv: Eldbegängelse av bilar.

Citat miss nr 131
jag kallade tjuvskyttar för " lågbegåvade bonnläppar"

Och eftersom bonnläpp är en särdeles nedsättande beteckning av en individ från landsorten, främst använt av nollåtta. Jämför bonde
ojoj :angel::angel::angel::D:D

Nej, det behöver inte vara en bonde. Jag har dessutom sagt att det är tjuvskyttar som är lågbegåvade bonnläppar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp