Bukefalos 28 år!

sjoberga

Trådstartare
Nya Winnerbäck kom idag. Mycket mer min bag än förra skivan.
Efter en halvdan vecka med idiotiska medmänniskor slog de här textraderna an en sträng.

En orkan är på väg in över staterna
Sen kommer en kall vind skölja över oss
Det är mörka moln på himlen
Det är hårda ord i luften
Men vi ska aldrig vika oss för sånt

En del måste fly från alla namn de får
Alla etiketter, alla glåpord
Men inte du, aldrig du
Du bär din egen orkan
Du kan blåsa bort allt hat i hela stan.

En riktigt bra skiva. Som en förvuxen tonåring ramlade de orden in i själen och har lyssnats på ett antal gånger.
 
Nya Winnerbäck kom idag. Mycket mer min bag än förra skivan.
Efter en halvdan vecka med idiotiska medmänniskor slog de här textraderna an en sträng.

En orkan är på väg in över staterna
Sen kommer en kall vind skölja över oss
Det är mörka moln på himlen
Det är hårda ord i luften
Men vi ska aldrig vika oss för sånt

En del måste fly från alla namn de får
Alla etiketter, alla glåpord
Men inte du, aldrig du
Du bär din egen orkan
Du kan blåsa bort allt hat i hela stan.

En riktigt bra skiva. Som en förvuxen tonåring ramlade de orden in i själen och har lyssnats på ett antal gånger.
Inte riktigt vågat mig på den än. Tycker han inte gjort nåt riktigt bra sen han blev lycklig :angel:. Men långresa på söndag och då ska jag lyssna in mig.
 
Som inbitet Winnerbäckfan så har jag följt låtsläppandet. Gillat flera av dem :love:
 
Måste lyssna, senaste skivorna har inte riktigt fallit mig i smaken såsom de tidigare, som jag älskat!
 
Mja. Jag måste nog säga att jag är lite besviken. Eller besviken och besviken. Låtarna tilltalar mig inte lika mycket som många av de tidigare.
Men vissa av låtarna hamnat i alla fall på min Winnerbäck-spellista. Men några stycken hoppar jag faktiskt över att lyssna mer på efter att ha gett de låtarna några gånger.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp