Elektriska sporrar leder till FEI-utredning

Mina hade inte gjort det i protest utan pga känslighet.

Pratas ju ofta nu mer om känsliga tävligshästsr som är så känsliga att inte alla klarar av dom hästarna och ändå är mina hobbyhästar känsligare än dessa tävlinghästar.

Det jag menar är att dessa hästar är säkert också känsliga men får dom tillräckligt mkt stryk eller blir nedbrutna så blir dom nog väldigt passiva. Dina hästar känner sig säkert älskade och omhändertagna och att dom kan visa för dig när ngt inte är okej. Men jag bara spekulerar.
 
Mina hade inte gjort det i protest utan pga känslighet.

Pratas ju ofta nu mer om känsliga tävligshästsr som är så känsliga att inte alla klarar av dom hästarna och ändå är mina hobbyhästar känsligare än dessa tävlinghästar.
Jag undrar ens vad ”nyttan” kan vara med elsporrar? Är det för att hästarna inte ska stanna eller vad? Att få modernt stammade hästar att bli motiverade att hoppa är ju sällan ett större problem :confused:
 
Jag undrar ens vad ”nyttan” kan vara med elsporrar? Är det för att hästarna inte ska stanna eller vad? Att få modernt stammade hästar att bli motiverade att hoppa är ju sällan ett större problem :confused:
Fattar inte jag heller, visst så lär hästarna springa på framåt men ska dom hoppa så är det upp inte fram dom ska för att inte springa i genom hindret.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För över två år sedan stängde FEI av den amerikanske hoppryttaren Andrew Kocher, då han blev påkommen med att använda sporrar som gav...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Morces
·
  • Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet, FEI, gick under fredagskvällen ut med ett pressmeddelande om danska TV2:s dokumentär om...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu har Internationella Ridsportförbundet, FEI, kommit med ett uttalande gällande de träningsmetoder som avslöjades hos danske...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har nu meddelat vilka som ska döma dressyren i Paris nästa år. Svenske, femstjärnige domaren...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp