karamelldrottningen

Trådstartare
Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus?
I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet 90-talet och 2010-2018 talet.
Men det finns ingen röd tråd i detta!
Jag vill att resterande byts till något som passar huset stilmässigt.

Men vad är lämpligt? Vad ska jag ha?
 
Vad är det för stil i huset i övrigt? 20-tal/40-tal/50-tal eller vad? :)
 
Den här skulle kunna funka men känns ändå lite för modern?

IMG_5297.png
 
Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus?
I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet 90-talet och 2010-2018 talet.
Men det finns ingen röd tråd i detta!
Jag vill att resterande byts till något som passar huset stilmässigt.

Men vad är lämpligt? Vad ska jag ha?
Den här handlaren har lite ännu äldre stilar, men det kanske blir för gammalt?

https://www.sekelskifte.com/category/eluttag-strombrytare
 
För övrigt vill jag bara instämma i att det är ett ganska jobbigt problem när nåt från 70-talet går sönder och ska ersättas. Att ersätta med moderna ser ju för jävligt ut på totalen. Sist lyckades jag hitta en låda gammalt skräp på Tradera som nån rivit ut. Guld, guld, guld. Så nu har jag en uppsättning som kan användas för reparationer.

Så ni som river ut gammalt. Släng inte om det är helt och funktionellt, eller reparabelt.
 
För övrigt vill jag bara instämma i att det är ett ganska jobbigt problem när nåt från 70-talet går sönder och ska ersättas. Att ersätta med moderna ser ju för jävligt ut på totalen. Sist lyckades jag hitta en låda gammalt skräp på Tradera som nån rivit ut. Guld, guld, guld. Så nu har jag en uppsättning som kan användas för reparationer.

Min kära man som är både elektriker och lite av en samlare har lådvis av gamla uttag och strömbrytare, perfekt nu när vi försöker återställa gårdshuset till någonstans tidigt 1900-tal. :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 764
Senast: Tajger
·
Hemmet Vi bor i ett hus byggt -69. I vår tvättstuga finns ett torkskåp som fungerar exemplariskt men nu med elpriserna funderar jag på vad som...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 663
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp