Elhalsband?!?!?

Rea

Trådstartare
Har varit hos makens ex idag och fick se att deras två hundar hade ngn typ av resårhalsband med en liten dosa på. "Människan" förklarade att det var en liten manick som gav elstötar om "jyckarna" kom för nära den nedgrävda kabeln som ligger runt tomten.
Är det verkligen tillåtet, tycker det verkar lite väl taskigt att utrusta hundar med denna "smarta" pryl, speciellt med tanke på att dom är endast 7 månader :crazy:.
 
Hejsan
Elhalsband är förbjudet sen 2003 kan du hälsa dem :bow:
 
Tänk att sätta det på tanten själv, undrar om hon uppskattat det??? :devil:
Skulle det vara en enklare form av uppfostran? så hon själv slipper lära unghundarna att stanna på tomten :smirk:
Vissa ska bara inte ha djur....... :mad:
 
En arbetskamrat till mig hade köpt sådan utrustning (tydligen en slinga som man gräver ner i marken runt sin tomt samt halsbandet). Hennes hund drar ibland uppåt flera mil när det är löptikar... Jag föreslog henne att kastrera hunden eftersom dom inte ska använda den i avel.
 
Jo du, jag har också önskat en smart lösning till min Bernerhane när han sonika bestämde sig för att ta sina promenader i kommunen :angel:. Men..........
Vad händer om hunden nu rusar ut över slingan och sen vill komma hem igen :confused:, då får den sig en djävla kyss vaje gång den vill in. Eller?
Ja nu har jag inte hunden kvar så jag slipper byr mig på smarta lösningar ;).
 
Jag har en annan lösning åt dig..... min bror har köpt ett halsband åt sin dobermann tik som man styr med en fjärrkontoll. Halsbandet sprutar ut en hård ståle illaluktande vätska under hakan på hunden. Min bror ska använda detta på sin när hon jagar kaniner och harar. Den metoden tycker jag är snällare mot hunden och kan inte på något sätt skada hunden :). Det är rätt dyrt att köpa men väl värt. Bättre än en påkörd hund.

Finns i djuraffären på C syd.

Lycka till.....
 
Vad händer om hunden nu rusar ut över slingan och sen vill komma hem igen
:rofl: :rofl: :rofl: Ja, då har man ett problem :angel: :angel:

Nuförtiden är mina hundar hemma, men när gammeltiken var ung så kunde jag få slita mitt hår ibland...en älgstudsare hade inte suttit fel :devil:, men det är väl heller inte lagligt :angel: :rofl: :rofl:
 
Pfffffff, staket, det är ju för amatöööörer ;). Lite sport ska det ju vara.
 
visserligen, och man får ju motion och tränar sig inför krissituationer när hunden blåser iväg i 190 rakt ut på stora vägen :idea:
 
Det är tyvärr inte förbjudet att sälja, bara att använda....

Okej, då är jag med. :) Verkar konstigt att folk betalar för saker som ändå bara får ligga i byrålådan. :angel:
 
Haha...det märks att du inte var med på buketräffen :rofl: :rofl:
Stora vägen :confused: :confused: Vad är det???
Här finns det bara SKOOOOG o Berg...till lilla vägen är det 400 m, till den sk stora vägen är det 6 km :crazy: :crazy:

Men visst...har haft tankar om ett staket...och nångång blir det :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 305
Senast: Stollan
·
Hundhälsa Efter att vovven fick "låsningar" i ryggen/bakdelen i början av September så åkte vi in till veterinären då,där röntgen visade spondylos...
Svar
3
· Visningar
3 010
Senast: Milosari
·
Övr. Hund min kära storesyster ska bli med valp! detta är så otroligt gigantiskt då hon har varit djurallergisk hela livet, mot hundar, hästar...
Svar
9
· Visningar
1 812
Senast: Gravinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp