Elitfölsauktionen 2020

Freazer

Trådstartare
Idag kom infon ut till dom som fått sina föl uttagna till elitfölsauktionen.
Den går ju online i år. Är det någon som planerar att köpa föl? Tycker det är spännande med auktioner, föredrar nog live före online men i år är det inte mkt att göra åt det.
Såg ett par uttagna hoppföl med intressanta stammar. Det kommer väl en lista och videos fölen snart kan jag tänka mig 😊
 
Har ingen möjlighet att köpa men sett en riktigt fin som jag tror blir dyr, Tokyo CML. Och en annan favorit blev uttagen, Jivina JAZ.
Ja CML fölen håller väl alltid hög klass (obs jag är inte jättehej på dressyrföl) men tycker ofta deras föl är riktigt fina.
Såg ett föl efter Revolution också vart uttagen.
Vad är det för stammar på de två du nämnde?
 
Undrar hur många föl det blir i år, det har väl varit 30 tidigare år? Om jag tolkade Andreas Jönsson rätt i senaste Avelspodden så blir det färre i år. Helt rätt med tanke på förra årets låga intresse på den auktion de hade som bara var på webben. Nu är det visserligen en bättre teknisk plattform.

Jag har sett Vilas Floreana på fölbedömningen och hon var fantastisk. Lätt värd att lägga pengar på, (om jag haft de summor som jag tror kommer krävas.)
 
Undrar hur många föl det blir i år, det har väl varit 30 tidigare år? Om jag tolkade Andreas Jönsson rätt i senaste Avelspodden så blir det färre i år. Helt rätt med tanke på förra årets låga intresse på den auktion de hade som bara var på webben. Nu är det visserligen en bättre teknisk plattform.

Jag har sett Vilas Floreana på fölbedömningen och hon var fantastisk. Lätt värd att lägga pengar på, (om jag haft de summor som jag tror kommer krävas.)

Mja förra året var det 30 hopp men det var vuxna hästar också om jag inte misstar mig?
 
Mja förra året var det 30 hopp men det var vuxna hästar också om jag inte misstar mig?
Av de åtta dressyrföl jag har sett har Franklin med två (Tokyo CML och Frank Sinatra som toppade fölvisningen i helgen). Bland representerade hingstar på dressyrsidan har jag sett Quarterhit, Suarez, Revolution, Viva Gold (min nya favorithingst!), Van Vivaldi och Springbank VH II.
 
Av de åtta dressyrföl jag har sett har Franklin med två (Tokyo CML och Frank Sinatra som toppade fölvisningen i helgen). Bland representerade hingstar på dressyrsidan har jag sett Quarterhit, Suarez, Revolution, Viva Gold (min nya favorithingst!), Van Vivaldi och Springbank VH II.

Ska bli spännande att se hela listan.
Viva Gold såg fin ut, inte så himla sprättig som många andra. ☺
 
Vivaldi pappa och For Romance I som morfar med Weihegold som mormor. Det är ingen dålig stam...

Vad har fölet e.Viva Gold mer för stam?
Hur brukar det vara på dressyrfölen med unga hingstar som pappor? Säljer det lika bra som de äldre mer beprövade så att säga?
 
Vad har fölet e.Viva Gold mer för stam?
Hur brukar det vara på dressyrfölen med unga hingstar som pappor? Säljer det lika bra som de äldre mer beprövade så att säga?
Den här hingsten har varit lite omtalad förra året och i år, och snackishingstar säljer ju en del. Tror de sa i Avelspodden att beprövade hingstar på avkommor med mkt utstrålning brukar gå bäst men jag ska inte svära på att jag hörde rätt för jag pysslade med annat samtidigt. Förra året gick Franklins ena som dyrast, sen Total Hope och sen Vivaldon.

Mamma till Viva Gold-bebisen är Moneymore som är efter Londonderry–Kaliber.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 408
Senast: Trott
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 636
Senast: Takire
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 741
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 287
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp