Elitfölsauktionen 2020

Nu är det ju sista dagen för dressyrauktionen, tror ni det kommer "sticka iväg" även på de som inte har så höga bud ännu?
 
Min favorit när jag såg filmerna var Flexible. Såg nu att han ligger högst. Väldigt rörlig fölunge.😍
 
Nu är det ju sista dagen för dressyrauktionen, tror ni det kommer "sticka iväg" även på de som inte har så höga bud ännu?

När jag kollade under dagen tyckte jag det var lite dåliga priser men det verkade ju verkligen ha stuckit iväg i slutskedet. 35 000 euro är verkligen inte illa pinkat...
 
När jag kollade under dagen tyckte jag det var lite dåliga priser men det verkade ju verkligen ha stuckit iväg i slutskedet. 35 000 euro är verkligen inte illa pinkat...

Ja, de som hade högst bud sedan innan gick upp en bra bit till! 🙂

Och Radix stack iväg rejält under slutminuterna också, tror han var på 7 eller 8 tusen och gick upp till 26.

Men det var några som inte direkt fick bud heller utan slutade på 6-7 någonting. Men de flesta kom ändå upp över 10 och snittet på 15 är högre än det varit på de tidigare auktionerna!
 
Ja, de som hade högst bud sedan innan gick upp en bra bit till! 🙂

Och Radix stack iväg rejält under slutminuterna också, tror han var på 7 eller 8 tusen och gick upp till 26.

Men det var några som inte direkt fick bud heller utan slutade på 6-7 någonting. Men de flesta kom ändå upp över 10 och snittet på 15 är högre än det varit på de tidigare auktionerna!

Mmm jag blev faktiskt förvånad för min spontana tanke var då att oj detta blev ju lite misslyckat men kul att det blev tvärtom. Jag är nyfiken på om det blev mer internationella kunder som budade än vanligtvis. Anser att SWB tidigare varit mkt dåliga på att marknadsföra sig själva och det var på tiden dom gjorde ngt som nådde ut internationellt.
Såg också det med Radix och var förvånad över att han inte hade högre bud på sig just då. Roligt för säljarna som fick bra betalt. Tror det blev återköp för vissa som inte fick så mkt bud?
 
Vad tror ni om hoppfölen då, vilka är era favoriter?

Utifrån filmerna gillar jag Aventador och Sián bäst, och även Gare du Oriente, Elle Baronix och Zachary Targos. Men finns ju många fina stammar bland de andra också!
 
Kan också konstatera att det ser ut som om Cardento-möderne är populärt i allafall i detta skede av auktionen.
 
Ca 6 timmar kvar av hoppfölauktionen. Undra om priserna kommer att dra iväg lite som priserna på gångartsfölen gjorde. All Star-Cardento fölet ligger på 20 000 euro just nu.
 
Och Feliciano var inte så poppis... 😅

Också lite förvånad att det inte blev mer på Charif och Gare du Oriente.

Jag också - samt den e Tangelo men den var ju e. Feliciano

Jag gillar ändå att jag teoretiskt hade rätt när jag så gärna ville göra mig ett All Star föl förra året. Jag var redan då säker på att de skulle säljas för bra peng på auktionen, Jag får väl ta honom till mitt Cardentosto nästa gång O_o
 
Och Feliciano var inte så poppis... 😅

Också lite förvånad att det inte blev mer på Charif och Gare du Oriente.

Det behöver inte ha att göra med Feliciano. Dock är han inte så modern längre eller har lämnat lika många topphästar som Cardento så det blir kanske lite konstigt att jämför med just Feliciano och Cardento. Tangelo fölet är jättesöt osv men inte min typ av modell, såg ut att ha lång rygg osv.

Jag trodde Cornet Obolensky - Diarado fölet skulle gå för mer än 11500.

Intressant att fyra föl gick till Ungern. Det var oväntat för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 415
Senast: Trott
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 636
Senast: Takire
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 741
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 289
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp