Elitloppet 2011

Civil action

Trådstartare
Elitloppsförsök A:
1 Rapide Lebel
2 Year In Review
3 Brioni
4 Define the World
5 Reven d'Amour
6 Wishing Stone
7 Lavec Kronos
8 Libeccio Grif

Elitloppsförsök B:
1 Yarrah Boko
2 Arch Madness
3 Iceland
4 Oyonnax
5 Rakas
6 Prince Tagg
7 Lisa America
8 Commander Crowe

Speculationer?
 
Sv: Elitloppet 2011

Arch Madness hade kanske störst tur med lottningen? ;)

Och som vanligt klappar självklart hjärtat mest för de svensk-tränade hästarna, men håller också en tumme för att Lisa America går till final, gillar stoet skarpt.
 
Sv: Elitloppet 2011

Jag tror att Björn Goop tar sin första riktiga victoria i elitloppet. Tycker många amerikanska hästar blir bortkörda på grund av sina kuskar, så Björn goop i sulkyn som kan köra på svenska banor, bakom den bästa hästen och från ett av de bästa spåren borde ju kunna ge frukt.

Synd att Commander fick mags(p)år:devil:
 
Sv: Elitloppet 2011

Man kanske ska utse reserver för tjuriga fransmän ifall de får dåligt spår i lottningen :angel:.
 
Sv: Elitloppet 2011

Fast Souly meddelade ju redan efter Olympiatravet att han inte åker till Sverige igen om han får skitspår.
 
Sv: Elitloppet 2011

Eller inte bjuda in Soulys hästar i fortsättningen.:mad:
Dåligt, finns andra som mer än gärna varit med från spår åtta!
 
Sv: Elitloppet 2011

Jag håller med - det borde vara dryga böter på att stryka från elitloppet såvida hästen inte hoppar på tre ben :mad: Har man råd att stryka - då har man fan råd att betala böter också.
 
Sv: Elitloppet 2011

Jag håller med - det borde vara dryga böter på att stryka från elitloppet såvida hästen inte hoppar på tre ben :mad: Har man råd att stryka - då har man fan råd att betala böter också.


Men då har man väl troligen råd att betala en veterinär som intygar att hästen är halt också?

Jag tror att man aldrig kommer runt sånt.
 
Sv: Elitloppet 2011

Förvisso, men när det är så uppenbart, har man då varit så korkad att man stått och sagt innan att man stryker vid dåligt spår så finns det väl inget snack om saken? Och just vad gäller elitloppet kanske ST´s egen veterinär ska utfärda intyget på att det är fel på hästen...

Nåja, grattis Brioni, sa redan förra året att han vinner i år men trodde ju aldrig det skulle gå med det spåret... Det höll inte så bra för Goop den här gången att sätta sig i ledningen och försöka pulla upp för att sedan köra...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Följande hästar är klara för Elitloppet: Rapide Lebel (Frankrike) Arch Madness (USA) - körs av Brian Sears Windsong Geant (Kanada)...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter De är klara för Elitloppet Rapide Lebel Arch Madness Timoko Windsong Geant Sanity Commander Crowe Yarrah Boko Iceland Beanie M.M. Mack...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) spår för långt ut Hela startfältet i Elitloppet: 1. Arch Madness (USA) 2. Define the World (Kanada) 3. Rapide Lebel...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp