Bukefalos 28 år!

Elitloppet 2012

solros

Trådstartare
Jaha, nu börjar det närma sig. Troligen är alla platser fyllda om det inte är någon som hoppar av ikväll eller imorgon bitti.

Vem tycker du saknas?
Vem borde inte fått en inbjudan?

Vem vinner?
 
Sv: Elitloppet 2012

Klurar på om inte Friction skulle ha fått en inbjudan.

Caballion är ju en grym häst, när han fungerar. Tyvärr så har han inte gjort det i de två senaste starterna.

Vi kommer att få se en häftig upploppsduell mellan Commander Crowe och Sanity. Jag kan inte säga vem som vinner. Dött lopp kanske? ;)

Då blir det väl skiljeheat.... oj,oj,oj
 
Sv: Elitloppet 2012

Blir det revansch för Rapide Lebel? Antingen det eller Commander Crowe.
 
Sv: Elitloppet 2012

Vi får väl se om tränaren till Caballion törs sätta upp en annan kusk, eller om blodsbanden är för starka..;)

Själv håller jag tummarna för Sanity, tror det skulle göra mkt för travintresset om en "folkets" häst vinner.
 
Sv: Elitloppet 2012

Är det kanske läge att skicka upp prispengarna till det dubbla? Det känns som om något måste göras för att locka fler internationella hästar. Det här känns som ett svenskt mästerskap med en formlös fransos och en startsnabb dansk. Sanity, CC och Brioni är fantastiska hästar men det har väl aldrig varit så många statister i startfältet?
 
Sv: Elitloppet 2012

Det mest intressanta med årets elitlopp för mig är om vissa två valacker kommer att testas för anabola via manprover.
 
Sv: Elitloppet 2012

Classic grand cru, Di leva käll, Oynnax och Windsongs geant är i mina ögon statister. Caballion främsta meriter är två målgalopper. Det brukar väl inte räcka till en inbjudan i vanliga fall? Orechietti är väl inbjuden mest för att Hultman tränar? När räckte det att köra ett träningsjobb i bra stil för att bli inbjuden senast?

Jag vidhåller att det ser lite tunt ut. Goda möjligheter till svensk seger dock.
 
Sv: Elitloppet 2012

Årets upplaga är ett skämt, finns väl andra hästar än t.ex caballion som platsar bättre i elitloppet. Skulle hellre vilja se Clear Sign. Men nu verkar det vara inne med att bjuda in formlösa hästar till storlopp, se bara i olympiatravet där Wishing Stone fick wildcard trots att han deltagit i uttagning men inte räckt till finalplats.
 
Sv: Elitloppet 2012

*kl*
Många verkar ju tycka att fel hästar är inbjudna. I vanlig ordning är det lätt att klaga på att fel hästar är med. Vilka hästar skulle varit med för att det skulle varit bästa möjliga lopp?

Tycker någon som Tarzan, att Main Wise As borde blivit inbjuden? Hans prestationer är ju meriterande.
 
Sv: Elitloppet 2012

Det mest intressanta med årets elitlopp för mig är om vissa två valacker kommer att testas för anabola via manprover.

Varför bara två? Vilka är de två du tänker på?

Är de inte svanstagel de tar? Få hästar har så lång man som tre års utväxt.
 
Sv: Elitloppet 2012

Årets upplaga är ett skämt, finns väl andra hästar än t.ex caballion som platsar bättre i elitloppet. Skulle hellre vilja se Clear Sign. Men nu verkar det vara inne med att bjuda in formlösa hästar till storlopp, se bara i olympiatravet där Wishing Stone fick wildcard trots att han deltagit i uttagning men inte räckt till finalplats.

Nu är Clear Sign en av mina absoluta favoriter, men han skulle ju inte räcka på långa vägar - tyvärr :(

Jag hoppas på Commander Crowe även om "allt runtomkring hästen" kan diskuteras ....

Brioni eller Iceland.... ah då skulle jag lipa :p

Ska bli så himla kul!!! Å jag är nog den som är gladast att Elitloppet går så sent, ska tävla på förmiddagen hehe :p
 
Sv: Elitloppet 2012

Jag tycker faktiskt att Fabrice Souloy har fått lite väl mycket skit för strykningnen av CC förra året. I vanliga fall är det viktigt med djurskyddet men inte om man blivit inbjuden till Elitloppet, då ska hästen starta, magsår eller ej!

Strykningen av Napoleon Bar var bara löjlig och den förtjänade han kritik för.
 
Sv: Elitloppet 2012

Jag blir så förbaskat trött på alla dessa påhopp på Fabrice Souloy och CC. Vad jag vet så har CC aldrig testat positivt, och så länge hästen är ren när han tävlar i Sverige så skall han få starta!

Sedan kan man ju ha åsikter om tränarens tidigare "bravader" och att han använde Lasix när CC tävlade på andra sidan Atlanten. Det har även jag negativa synpunkter på. Men det är en helt annan fråga än vad denna tråd handlar om.
 
Sv: Elitloppet 2012

Problemet är väl att så många har tackat nej. Main wise As, Quarcio, Formula one och i stort sett hela franska eliten. Det kan tyckas vara förmätet att gnälla på prispengarna när vi vanliga hästägare åker långt för att tävla om kaffepengar. Dock är klassen på elitloppet väldigt viktigt för att bibehålla och locka nya fans till sporten.
 
Sv: Elitloppet 2012

Problemet är väl att så många har tackat nej. Main wise As, Quarcio, Formula one och i stort sett hela franska eliten. Det kan tyckas vara förmätet att gnälla på prispengarna när vi vanliga hästägare åker långt för att tävla om kaffepengar. Dock är klassen på elitloppet väldigt viktigt för att bibehålla och locka nya fans till sporten.

Har Main Wise As verkligen fått en inbjuden?! :mad: Varför fick inte Holger Ehlert en också, han har säkert någon som skulle kunnat vara med?

Main Wise As riktiga tränare är dömd för doping 12 gånger! Att det står ett annat namn i programmet gör ingen skilland, hästen står på samma gård, det är samma person som bestämmer.
 
Sv: Elitloppet 2012

Jag tycker faktiskt att Fabrice Souloy har fått lite väl mycket skit för strykningnen av CC förra året. I vanliga fall är det viktigt med djurskyddet men inte om man blivit inbjuden till Elitloppet, då ska hästen starta, magsår eller ej!

Strykningen av Napoleon Bar var bara löjlig och den förtjänade han kritik för.

jo men magsår kommer väl inte över en natt.... å efter att han fick spår 8 så ströks han... men jag håller ABSOLUT med om att djurskyddet är nummer 1!!!

jaja, hoppas på ett fantastiskt elitlopp även i år! Stämningen brukar det ju inte vara fel på iaf ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 632
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 114
Senast: Rugge
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Takire
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 604
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp