Elitloppet – en gång om året!

Monimaker

Trådstartare
Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på TV, vara på plats och njuta av toppsporten? Skall någon försöka spela hem en slant?

Elitloppet, försök 1. (Starttid 15:28)

1. Don Fanucci Zet (SE) – Örjan Kihlström
2. Önas Prince (SE) – Per Nordström
3. Stoletheshow (SE) – Dexter Dunn
4. Etonnant (FR) – Anthony Barrier
5. Vernissage Grif (IT) – Alessandro Gocciadoro
6. Go On Boy (FR) – Romain Derieux
7. Just Believe (AU) – Greg Sugars
8. Brother Bill (SE) – Magnus A Djuse

Elitloppet, försök 2. (Starttid 15:55)

1. Best Ofdream Trio (NO) – Kim Eriksson
2. Ultion Face (SE) – Adrian Kolgjini
3. Mister Hercules (SE) – Santtu Raitala
4. Hail Mary (SE) – Åke Svanstedt
5. Hohneck (FR) – Gabriele Gelormini
6. San Moteur (SE) – Björn Goop 
7. Vivid Wise As (IT) – Mathieu Abrivard
8. Usain Töll (IT) – Alexandre Abrivard
 
Kommer se det hemifrån soffan i år, men ska väl försöka spela hem en slant (eller snarare spela bort lite :D). Är ett gäng i släkten som brukar spela gemensamt på V75 för en liten slant för skojs skull och när det är Elitloppet är det dubbel insats som gäller. Mer press på mig som alltid lägger raden. :rofl:

Men när det gäller själva elitloppet så blir jag ju inte förvånad om San Moteur lever upp till förväntningarna, men personligen är jag lite fan av Stoletheshow. Och imponerad av Hohneck för han ser inte ut att trava enkelt, ser jobbigt ut och nästan som att han släpar hovarna i backen och knappt sträcker ut frambenen, men snabb som tusan ändå och orkar alltid spurta? Fascinerande. :D

Men jo, finns många fina hästar med i år så känns allt annat än självklart!
 
Och imponerad av Hohneck för han ser inte ut att trava enkelt, ser jobbigt ut och nästan som att han släpar hovarna i backen och knappt sträcker ut frambenen, men snabb som tusan ändå och orkar alltid spurta? Fascinerande. :D

Hohneck är den häst jag är mest spänd på att se på en snabb tusenmetersbana! Det känns som att det kommer att föra honom framåt och just nu står han i ett relativt trevligt odds också. :D
 
Kommer, om jag får bestämma kanal på jobbet, se det på tv 😁

Ta TVn under besittning – klart du ska se elitloppet! Coup d'état för fasen. :D

Jag får vackert se det i efterhand på youtube. 😅

Den som väntar på något gott!


Senast jag kikade var de svenska hästarna förhandstippade i vinnarodds, jag vet inte jag. Tycker att de utländska ekipagen oftast kör mer offensivt i försöken. Vernissage Grif tror jag blir livsfarlig i sitt försök och samma med Vivid Wise As i sitt försök. Gocciadoros hästar har sett smällfina ut idag!
 
Ta TVn under besittning – klart du ska se elitloppet! Coup d'état för fasen. :D



Den som väntar på något gott!


Senast jag kikade var de svenska hästarna förhandstippade i vinnarodds, jag vet inte jag. Tycker att de utländska ekipagen oftast kör mer offensivt i försöken. Vernissage Grif tror jag blir livsfarlig i sitt försök och samma med Vivid Wise As i sitt försök. Gocciadoros hästar har sett smällfina ut idag!
Tycker ganska ofta att utländska hästar nedvärderas i förväg.
 
Tycker ganska ofta att utländska hästar nedvärderas i förväg.

Sant! Vilket är superdumt om man ämnar spela. Jag kan ha förståelse för att folk har svårt att veta vart de skall placera Just Believe – den Australiensiska hästen – för han har inte mött något motstånd åtminstone jag kan relatera till. Det är enklare med en sådan som Hohneck för han har mött Etonnant och vi vet att Etonnant står sig bra mot den svenska och franska eliten. Det enda jag sett av Just Believe är korta fragment av ett banjobb och något löp och det jag tänkt då är att han inte ser ut som en typisk sprinter utan känns mer som en stark, grovhuggen stayer och att han svettas mycket. Det behöver inte säga något, såklart. Nu har han ju ett dåligt spår och jag hoppas han kommer smygas fram för en finalplats och att de förvaltar honom klokt utan att bruka honom fullt ut i ett försök.
 
Jag tror att San Moteur tar hem det men känner lite att Hail Mary kanske överaskar med Åke i sulkyn.

Mr Hercules va grym på Gävle, men har han återhämtat sig? Sen Öhnas Prince kan nog även han dundra till..

Don Fanucci såg tam ut senast tyckte jag men att räkna borthonom är ju att räkna bort Örjan å de är livsfarligt de.
 
Elitloppet ser jag nära nog alltid! Har inte mycket koll på hästarna alls nuförtiden men älskar att se världens bästa hästar! Tycker att TV4as reportrar är duktiga på att leverera information och de gör en engagerad.

Gillar San Moteur även om han sett väldigt laddad ut.
 
Elitloppet ser jag nära nog alltid! Har inte mycket koll på hästarna alls nuförtiden men älskar att se världens bästa hästar! Tycker att TV4as reportrar är duktiga på att leverera information och de gör en engagerad.

Gillar San Moteur även om han sett väldigt laddad ut.

Han såg ju jättefin ut sedan, blir spännande detta! :love: Vernissage Grif, en av mina förhandsfavoriter, är ju också ett laddat yrväder.
 
Älskar montagen fyrans bildproducenter sätter ihop! Tänk om det varit lika fint filmat på hopp och dressyrtävlingar, tror det hade gjort väldigt mycket för att locka tittare!

Spännande försök 1, Etonnant ser oslagbar ut. Vernissage Grit såg väldigt tveksam ut i sin aktion, men det kanske är normalt för honom. Lite roligt att Stoletheshow gick vidare!
 

Liknande trådar

Trav I och med att 'Folkets Häst' – Night Brodde – blivit sista hästen in i det sexton hästar stora fältet och spåren är lottade så känner...
Svar
17
· Visningar
1 707
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp