Elitryttare frikänns från anklagelser om våldtäkt

En fråga: I princip alla här är överens om att den här ryttaren betett sig väldigt illa. Flera hänvisar till FUP:en, har ni själva läst den? Jag har inte gjort det och kommer inte göra det heller och för mig känns det lite osäkert att "döma" någon utan att veta mer när han friats på samtliga åtalspunkter i tingsrätten.
Jag skummade bara delar av Fupen och det räckte, gräsligt.
Man blir mörkrädd.
 
En fråga: I princip alla här är överens om att den här ryttaren betett sig väldigt illa. Flera hänvisar till FUP:en, har ni själva läst den? Jag har inte gjort det och kommer inte göra det heller och för mig känns det lite osäkert att "döma" någon utan att veta mer när han friats på samtliga åtalspunkter i tingsrätten.

Ja, jag har läst den. Fy fan vilket djäkla avskum till "människa". Han erkänner ju också omständigheterna i sak.

Fräsch typ. Verkligen.
 
Jag har läst den, helt horribel läsning! Det han friades på var ju framförallt att de inte kunde bevisa att den ena flickan var under 15 år gammal och i det andra fallet så föll det under en gammal samtyckeslag som ställde till det. Han har erkänt till alla händelser men han hävdar att ingen var under 15 år och att allt var frivilligt. Så han har alltså själv erkänt att han har haft frekvent sex med flera tonåringar som varit elever eller anställda hos honom. Det är hårt och ”avancerat” (med tanke på flickornas ålder) ensidigt sex (alla inslag handlar om mannens njutning vid tidpunkter då han vill) och utöver det extremt dålig behandling generellt av anställda och elever.
Verkligen något som föreningen/förbundet borde omedelbart och kraftigt säga ifrån om och visa att det är inte på något sätt acceptabelt! Det må inte ha varit olagligt vid den tidpunkten men det var likaväl omoraliskt och oetiskt förkastligt! Vilket är helt acceptabla anledningar (minst sagt) att stänga av personen i fråga eller om möjlighet inte finns så åtminstone uttala sig öppet om att denne person inte är välkommen tillbaka.
Jösses alltså 😱
 
En fråga: I princip alla här är överens om att den här ryttaren betett sig väldigt illa. Flera hänvisar till FUP:en, har ni själva läst den? Jag har inte gjort det och kommer inte göra det heller och för mig känns det lite osäkert att "döma" någon utan att veta mer när han friats på samtliga åtalspunkter i tingsrätten.
Jag har också läst den och som sagt, det han säger i sina egna förhör är tillräckligt för att jag ska vilja ta stort avstånd.
 
Hans förhör kortfattat är ungefär såhär:
"Du är anklagad för x y z. Hur ställer du dig till det?"

"Alltså alla händelser har skett men alla tjejer var över 15 och extremt pådrivande"

Och detta vidhålls. Mantrat om att de hade fyllt minst 15 och var så extremt pådrivande. Det är ju märkligt hur en och samma person kan lyckas hitta minst ett tjog så extremt pådrivande flickor under någon som helst period i sitt liv.
 
Hans förhör kortfattat är ungefär såhär:
"Du är anklagad för x y z. Hur ställer du dig till det?"

"Alltså alla händelser har skett men alla tjejer var över 15 och extremt pådrivande"

Och detta vidhålls. Mantrat om att de hade fyllt minst 15 och var så extremt pådrivande. Det är ju märkligt hur en och samma person kan lyckas hitta minst ett tjog så extremt pådrivande flickor under någon som helst period i sitt liv.
Som även precis behändigt nog fyllt just 15 år! 👍
🤮
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Allvarliga anklagelser riktas mot en elitryttare, på högsta nivå, som ska ha misshandlat sina hästar – och däribland kastat en hammare...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En svensk elitryttare på högsta nivå inom hoppning misshandlar, svälter och straffrider sina hästar, enligt Aftonbladet. Flera...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hovrätten gör samma bedömning som tingsrätten och friar den elitryttare som misstänkts för våldtäkt och våldtäkt mot barn från...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det uppmärksammade fallet med elitryttaren som åtalades för flera våldtäkter har fått sitt slut inom rättsväsendet.
Svar
12
· Visningar
1 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp