Elkunnig? Byte av elcentral!

Sv: Elkunnig? Byte av elcentral!

Just så.
Det är faktiskt ganska så många som har en egen behörighet i fickan även om de sedan jobbar med något annat eller är pensionerade.

En av sakerna man lär sig på utbildningen är ju hur behörighetssystemet fungerar.
Stämmer bra, jag känner flera stycken med både AB*/BB* behörighet som inte jobbar med el för fem öre.


Aha, ja just denna är pensionerad, men har jobbat med starkström i hela livet...

Ja jag har egentligen fler att välja på, pensionärer då:D

Och som jag fattat har denna både egen behörighet samt behörighet att låta ickebehörig utföra jobbet och sen inspektera/godkänna det, kan det stämma?

Är dock denna med behörighet som får utföra just det här jobbet´.... Känns liksom säkrare så...

Det jag fetstilat...

Njae... om jag inte minns helt galet så måste det finnas ett anställningsförhållande i det läget annars är det inte ok.
 
Sv: Elkunnig? Byte av elcentral!

Njae... om jag inte minns helt galet så måste det finnas ett anställningsförhållande i det läget annars är det inte ok.

Ja så är det.
Men det går ju att ordna på timme om det behövs.
Inspektera har jag aldrig sett någon göra.
 
Sv: Elkunnig? Byte av elcentral!

Efter mycket om och men har jag kontaktat en elfirma som får göra jobbet:D

Kom ju på att jag faktiskt får ROT-avdrag för jobbet och har ju större garantier om något skulle bli tokigt...

Tack dock för all input! Ni är fanta:love:stiska!!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 949
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·
Fritid Vad har ni för projekt för kommande år? Stort som smått, inne eller ute, huset eller cykeln. Mitt främsta 2022 projekt är att lösa...
2
Svar
32
· Visningar
2 531
Senast: svea
·
Avel Okej. Mitt sto 10 år inseminerades i våras med fryst. Haft föl tidigare. Ringde till stationen och frågade vad dom tyckte och dom sa att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 470
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp