Elstöd företag och föreningar?

tanten

Trådstartare
Jg jobbar i en bygdegårdsförening. Föreningar definieras som företag ( :meh: ) så elstödet kommer att betalas ut när företagen får stöd.

Är det nån som sett nån prognos för den utbetalningen? År det ens beslutat om stödet? Vi har fått elräkningar som är horribla, de överstiger våra inkomster med en väldig massa gånger. Elbolaget erbjöd avbetalning. Men nya räkningar kommer ju hela tiden. Föreningen är väl fungerande. Detta är en tillfällig likviditetskris, som vi behöver komma förbi.

Känns surt att vara konkursmässiga när det finns ett rejält elstöd vid horisonten.

Vi är inte ensamma. Det finns tusentals lokalägande föreningar i landet som sitter i samma sits.

Som sagt - har nån sett nån prognos för stödet?

/maktlös tant
 
Utifrån vad jag hörde imorse på ett jobbmöte (där jag delvis håller på med detta fast på företagssidan) finns inget klart. Man har från departementet konstaterat att det borde föregås av ett ansökningsförfarande eftersom det lyder under EUs statsstödsregler (företagen alltså - kanske föreningar också?) men samtidigt också konstaterat att det kommer ta alldeles för lång tid.

Så min bedömning är att du får fortsätta vara maktlös tyvärr.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp