Eltandborste

Mariax2

Trådstartare
Nu är det dags att byta ut den gamla, slitna, till en ny eltandborste.
Vill ni som blivit riktigt nöjda berätta vilken ni köpte och varför den är så bra?
Vill gärna också veta om någon blivit riktigt missnöjd med sin borste.
Tipsa mig, snälla! :)
 
Jag har nån gång i forntiden ägt en eltandborste. Tror det var en Braun?

Det blev inte rent, jag fick mängder av tandsten. Så jag bytte till vanlig manuell.

Kanske är det bättre numera.
 
Nu är det dags att byta ut den gamla, slitna, till en ny eltandborste.
Vill ni som blivit riktigt nöjda berätta vilken ni köpte och varför den är så bra?
Vill gärna också veta om någon blivit riktigt missnöjd med sin borste.
Tipsa mig, snälla! :)

Har Oral B sedan länge. Är helt överlägsen mot manuell borste. Mer precisionsrengöring och mindre slitage.

Tandvården är ganska tydlig i sina rekommendationer gällande eltandborste vad jag vill minnas eftersom den tar bort mer plack och kommer åt bättre. Men det finns ju olika specialtandborstar som kommer åt bra också, men då behöver man en uppsättning….
 
Jag har en som ”snurrar”. Oral-b. Vet inte modell, haft den i många år och den bara går och går. Låter lite skraltig men gör det den ska.
Den har en radiosändare (?) som har kontakt med medföljande klocka som räknar sekunderna. Klockan har även en smileygubbe som ser ledsen ut om man trycker för hårt. :D
 
Har en Oral-B som var dyr. Prioriterade hållbart batteri och låg vikt.

Både min tandläkare och munhygienist har sagt att det enda rätta är elektrisk tandborste, tydligen är det stor skillnad mellan att borsta för hand och med en elektrisk borste.
 
Man ska ju inte trycka hårt. :confused1: Fast du kanske inte trycker hårt.
Tycker inte, har ett väldigt lätt grepp. Köpte tom mjukaste borsten som fanns på den tiden och tandborsten sa till om man tryckte minsta lilla och ändå blöder det. Har än idag lite områden med tandkött som dragit sig tillbaka från den tiden tyvärr! Kommer aldrig rekommendera de med snurrande huvud. Philipsen däremot går så fint!
 
Tycker inte, har ett väldigt lätt grepp. Köpte tom mjukaste borsten som fanns på den tiden och tandborsten sa till om man tryckte minsta lilla och ändå blöder det. Har än idag lite områden med tandkött som dragit sig tillbaka från den tiden tyvärr! Kommer aldrig rekommendera de med snurrande huvud. Philipsen däremot går så fint!
Var hittade du den?
Funderar på att inskaffa en.
 
Har en Oral-B som var dyr. Prioriterade hållbart batteri och låg vikt.

Både min tandläkare och munhygienist har sagt att det enda rätta är elektrisk tandborste, tydligen är det stor skillnad mellan att borsta för hand och med en elektrisk borste.
Min oral-b var också dyr, ca 1500:- men den var på rea så jag betalade runt 800:- 💸
 
Jag har också en Oral-B men den tar inget mellan tänderna. Jag kan borsta i minst 2-3 minuter men måste ändå använda tandtråd för att komma åt mellan tänderna..... :cautious:
 
Jag har också en Oral-B men den tar inget mellan tänderna. Jag kan borsta i minst 2-3 minuter men måste ändå använda tandtråd för att komma åt mellan tänderna..... :cautious:
Jag tycker den funkar bra att vinkla in, men det finns lite olika modeller på påhängsborst som funkar olika bra. Men jag använder också tandtråd för att ta det som sitter djupare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har aldrig ägt en eltandborste! Jag har dock förstått att de borstar mycket bättre än vanliga tandborstar så nu har jag tänkt...
Svar
8
· Visningar
696
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
815
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Köpte mitt hus av ett alkispar. Mycket av det slitna och förstörda har jag fixat men ett par saker har jag låtit vara eftersom det...
Svar
10
· Visningar
904
Senast: tornblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp