Em/jem/yrem

aicha

Trådstartare
Nu är senior-truppen klar inför EM i Italien 13-16 september.

Linda Algotsson
Dag Albert
Anna Hilton
Viktoria Carlerbäck
Katrin Norling
Johan Lundin

Något som vet om det är helt klart med junior och YR? Juniorernas EM går i Schweiz 2-5 augusti, YR på Irland (är det väl?) 23-26 september.
 
Sv: Em

Något som vet om det är helt klart med junior och YR? Juniorernas EM går i Schweiz 2-5 augusti, YR på Irland (är det väl?) 23-26 september.

YR går i Skottland men datumet är rätt. (Blair Castle)
Det blir 4 som åker. "Min" åker inte ...
Vet att de informerar just nu...

Juniorerna fick vi höra men jag vet inte om det är spikat. Enligt uppg åker de 5 som har kvalat. Förresten stod det inte i Ridsport idag?
Måste kolla
 
Sv: Em

Juniorer blir: Christoffer Hannes Maria B Ludwig och Joakim J
Yr är väl Emmi och Stina klara vad jag vet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Em

Men om man är kvalad så borde man väl få en chans att rida om det finns fler platser?? Har man genomfört en CCI** eller till och med flera stycken så borde det väl inte vara omöjligt att ta sig an en Em -bana ?
 
Sv: Em

*kl*

Stämmer att Marika inte är kvalad, det sa hon själv i Åkerbo. Juniorerna är nog de som jag fick klart för mig i Åkerbo också, visste iofs inte om att Joakim skulle med.
Några av juniorerna borde ju verkligen ha en chans till bra placeringar.

När det gäller seniorerna så blir det alltså ingen Sara eller Magnus, lite trist tycker jag för JJ sa att han skulle satsa på yngre hästar i år eftersom vi redan är kvalade till OS. Men de har nog tyvärr inte gjort tillräckligt bra resultat på sistone.
 
Sv: Em

*kl*

När det gäller seniorerna så blir det alltså ingen Sara eller Magnus, lite trist tycker jag för JJ sa att han skulle satsa på yngre hästar i år eftersom vi redan är kvalade till OS. Men de har nog tyvärr inte gjort tillräckligt bra resultat på sistone.

Fast Sara har väl ändå hyfsat resultat i år. :)
 
Sv: Em

Men om man är kvalad så borde man väl få en chans att rida om det finns fler platser?? Har man genomfört en CCI** eller till och med flera stycken så borde det väl inte vara omöjligt att ta sig an en Em -bana ?

Nä vi tycker ju det :angel: men för Hannas del så ligger hoppningen henne i fatet och hennes "orutin" jmfrt med de andra. Det är en lång resa (och dyr då).

Fast igår fick hon ett ner i 120 (11 språng).:idea: Hon hårdtränar hoppning nu, ... helst gräs och "stora" banor. Så hon satsar framåt. :)

Man kan väl säga att Åkerbos 2* var en minibana jmfrt med tex Bialy Bor i Polen. Enl uppg ska EM vara ännu svårare... (Att det hände så mycket i Åkerbo beror på underlaget dels på rädsla för skador men även små misstag som gjordes)

Jag tycler att det är mycket, mycket större skillnad på CCI2* jmfrt med CNC2* i Åkerbo än vad det var mellan 1* och 2* i Åkerbo.

Här på Buke har vi diskuterat skillnad på deb och lätt. Skillnaden blir inte mindre ju högre klasser är, vad vi har märkt..
 
Sv: Em

Fast hon har ju ändå placeringar med båda dom yngre nu i år...
 
Sv: Em

Ja, det är ju inte jag som tycker att hon inte har gjort tillräckligt bra resultat.. :smirk: Jag hade gärna sett henne på EM.
 
Sv: Em

Man kan väl säga att Åkerbos 2* var en minibana jmfrt med tex Bialy Bor i Polen. Enl uppg ska EM vara ännu svårare... (Att det hände så mycket i Åkerbo beror på underlaget dels på rädsla för skador men även små misstag som gjordes)

Jag tycler att det är mycket, mycket större skillnad på CCI2* jmfrt med CNC2* i Åkerbo än vad det var mellan 1* och 2* i Åkerbo.

Här på Buke har vi diskuterat skillnad på deb och lätt. Skillnaden blir inte mindre ju högre klasser är, vad vi har märkt..

Läs insändarsidan i nästa Ridsport.. :angel:
 
Sv: Em

Nej vafan har ni sagt A får ni säga B ... :mad:

*sanslöst nyfiken*

Det handlar om en reaktion från en banbyggare efter att han läst artikeln i Ridsport från Strzegom, där artikelförfattaren skrev om skillnaden på internationella och våra egna här hemma. :)

Vi får väl se vad han skriver :idea:
 

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är listan över seniortruppen för 2007 släppt! Spetsgrupp: Dag Albert, England Linda Algotsson, Läckeby Sara Algotsson, Läckeby...
2
Svar
36
· Visningar
3 534
Senast: Lillan164
·
W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 201
Senast: LenaH
·
T
Fälttävlan Hittade ett nyhetsklipp (visserligen ett par veckor gammalt) Viktoria Carlerbäck och Sara Algotsson är i princip klara för...
2
Svar
23
· Visningar
2 492
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp