Emailkonto

MissFideli

Trådstartare
Jag har en gmail-adress jag använder. Men för att starta ett nytt konto på ett forum (inte detta 😇) vill jag ha en till adress. Och för enkelhetens skull inte kopplat till typ google-konto eller microsoft-konto. Utan som hotmail, bara en webadress helt enkelt.den ska inte användas för mer än extragrejer.

Men Hotmail finns ju inte längre och det nya verkar hänga ihop med microsoftkontot?

Så, tips?
 
Jag har en gmail-adress jag använder. Men för att starta ett nytt konto på ett forum (inte detta 😇) vill jag ha en till adress. Och för enkelhetens skull inte kopplat till typ google-konto eller microsoft-konto. Utan som hotmail, bara en webadress helt enkelt.den ska inte användas för mer än extragrejer.

Men Hotmail finns ju inte längre och det nya verkar hänga ihop med microsoftkontot?

Så, tips?
det går att skapa extra hotmailadresser, som inte hänger ihop med det microsoftkonto man använder till vardags
och extra gmail likaså
 
det går att skapa extra hotmailadresser, som inte hänger ihop med det microsoftkonto man använder till vardags
och extra gmail likaså

För att skaffa gmailadress, måste man teckna ett nytt googlekonto vad jag ser? Jag vill bara kunna logga in på adressen, inte ett konto för massa annat. Dessutom vill jag inte hålla på att välja googlekonto varje gång jag ska göra nått. Är inte risken stor att det blir så?
 
Outlook kan du registrera hur många extra email du vill på. Du får tekniskt sett ett microsoftkonto men det kontot behöver du inte använda, det behöver inte innehålla någon info om dig, och du kan stänga av spårning helt genom att logga in på det i inkognitomode.
 
Outlook kan du registrera hur många extra email du vill på. Du får tekniskt sett ett microsoftkonto men det kontot behöver du inte använda, det behöver inte innehålla någon info om dig, och du kan stänga av spårning helt genom att logga in på det i inkognitomode.

Och det kommer inte upp när jag använder mitt vanliga microsoftkonto? Så att det gamla och det nya kopplas ihop på nått vis?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Kanske en dum fråga men jag är urkass på sådant här.🙈 Jag har alltid haft två konton hos Swedbank. Jag har ett privatkonto och ett...
Svar
16
· Visningar
3 090
Senast: Acto
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 841
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 691
Senast: Jeps
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp