Emaljmuggar

Soapbubble

Trådstartare
Det känns som det finns emaljmuggar till salu överallt. Jag förstår inte användningsområdet. Är det någon slags plastbantning så man ersätter sin plastkåsa med en emaljmugg när man är ute i svampskogen? Har du en emaljmugg och när använder du den?
 
Det känns som det finns emaljmuggar till salu överallt. Jag förstår inte användningsområdet. Är det någon slags plastbantning så man ersätter sin plastkåsa med en emaljmugg när man är ute i svampskogen? Har du en emaljmugg och när använder du den?

Jag har en! Använder den till skogs eller om jag dricker nån varm dryck hemma :)
 
Jag har ett par emaljmuggar som jag använder när jag vill ha något som är behagligt att dricka ur men lättare och tåligare än en porslinskopp (tex på balkongen eller när katterna härjar). Dessutom tycker jag att de är fina och kan mycket väl ta med dem istället för kåsa om jag ska på dagstur. (På vandring går vikt för form, så då har jag en mugg som väger en fjärdedel av vad emaljmuggen väger.)
 
Det känns som det finns emaljmuggar till salu överallt. Jag förstår inte användningsområdet. Är det någon slags plastbantning så man ersätter sin plastkåsa med en emaljmugg när man är ute i svampskogen? Har du en emaljmugg och när använder du den?
För att de är tåliga, tåligare än plast. Har de på utflykter, i trädgården, i traktorn osv. Vi har en var i familjen :)
 
Jag har också. Har fått i present. Jättefina, men ganska opraktiska. De blir ju jättevarma om man har dem till varm dryck… Drycken däremot blir snabbt kall. Vi använder såna där isolerade ”campingmuggar” i rostfritt till vardags. :D
 
För att man inte vill dricka varma drycker ur plastmuggar när man är utomhus ju :). Och så är dom vackra, och samlarobjekt.

Plastmugg = ful, giftig, och håller inte så länge.

Emaljmugg = vacker, släpper mindre gift, håller för evigt.
 
Jag har fått en av jobbet. Har haft den som pennställ. Metallen leder ju bort värmen så snabbt så drycken svalnar mycket snabbare än i en mugg i annat material och det passar inte mig.
 
Det känns som det finns emaljmuggar till salu överallt. Jag förstår inte användningsområdet. Är det någon slags plastbantning så man ersätter sin plastkåsa med en emaljmugg när man är ute i svampskogen? Har du en emaljmugg och när använder du den?
Jag köpte en jag trodde var emalj, men det är nog stål för den leder värme så att det är löjligt. Går inte att hålla i handtaget om man hällt upp te i den
 
Jag tycker också att all varm dryck blir svinkall direkt, så nej jag har ingen. Använder i så fall hellre en termosmugg, plast eller i bästa fall träkåsa. :heart
 
Jag tycker också att all varm dryck blir svinkall direkt, så nej jag har ingen. Använder i så fall hellre en termosmugg, plast eller i bästa fall träkåsa. :heart
Håller med om termosmugg. Min Håller värmen läääänge. Har ärligt talat aldrig hört talas om emaljmugg.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Håller för evigt?

I så fall är modernare emalj tåligare. Jag har vuxit upp med kantstött emalj. Fanns inte ett emaljföremål som inte var kantstött.

Hmmm, jag har en hel del gamla emalj föremål också, och visst är dom nötta men dom håller ju. Fat och hinkar. Fina och bra, även med slitna fläckar!
 
Håller med om termosmugg. Min Håller värmen läääänge. Har ärligt talat aldrig hört talas om emaljmugg.
För mig är dessa själva sinnebilen för emaljmugg.
1709752353918.png
 

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 535
Senast: skogaliten
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: lytesout95
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 089
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp