Bukefalos 28 år!

Embryotransfer?

Brolinskan

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet utav embryotransfer här i Sverige?
Det känns som om det kommer mer och mer, även om det fortfarande är mycket vanligare i andra länder.
Jag har läst lite på olika sidor, men skulle gärna höra någon med egen praktiskt erfarenhet. Vad det kan kosta osv.
Jag har ett sto som med tanke på vad hon presterat inom aveln skulle vara intressant att göra det på.
 
Sv: Embryotransfer?

Vi har ett sånt föl i stallet. Mamman fick en förlossningsskada vid en förlossning och kan inte längre bära fram föl så det blev embryotransfer. Hon bars av ett sto i Kolmården vars ägare använder det stoet till sånt här. Dom försökte med ett sto i vårt stall, men brunsterna passade inte ihop. Jag har hört siffror på uppåt 100.000 allt som allt för henne.
 
Sv: Embryotransfer?

Ja, jag tror det ingår då. Ser att du bor i Stockholm, bor du i norrort får du väl komma ut i stallet och fråga ägaren :)
 
Sv: Embryotransfer?

Min unghast ar en Embryotransfer.

Hennes mamma importerades till England fran Sydafrika och sen vidare till USA.
Innan hon lamnade England sa tillverkades tre ET fol (och alla tog sig!).

Det ar dyrt ja, men inte hutlost. Sa om man har ett bra sto som man inte kan ta fol pa eller som man vill tavla aktivt med...varfor inte.

"Trillingarna"

foals-2-1.jpg
 
Sv: Embryotransfer?

Frågade ang embryotransfer för ett par år sedan och då kostade själva 'flytten' mellan stona drygt 6000:- per gång (tror det var med moms men är inte säker). Utöver detta kommer vanliga seminkostnader, uppstallning och ev hyra för ston.
Har man egna fertila ston man kan använda behöver det nog inte bli såå dyrt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 637
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 325
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 893
Senast: Fazeem
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 175
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp