Hej, det är Emmas mamma som skriver, i samråd med Emma.

Emma kommer att ha en paus härifrån. Hur lång paus det blir vet vi inte. Ni är många här som visat så fin omtanke om Emma, och som lindrat hennes mörker och ensamhet. Jag vet att det finns flera här som Emma skrivit mycket med, jag hoppas att ni vet vilka ni är och vet att ni betyder oerhört mycket för min dotter.

Jag tror att ni förstått att Emma haft det väldigt tufft. Hon är en så mjuk och känslig tjej. Den uppfattning hon har, är att vuxna inte går att lita på. Tyvärr har vi, vuxenvärlden, gång på gång tvingats gå över hennes gräns och bestämt saker mot hennes vilja. Det har alltid varit med Emmas bästa i fokus, men hur förklarar man det för en rädd och ledsen tjej som upplever allt som ett övergrepp mot hennes vilja?

Tyvärr har det gjort att det krävs så lite, så lite, för att det lilla förtroende Emma byggt upp ska raseras. Då hamnar alla vuxna i samma fack, vuxna sviker och bryr sig inte. Och Emma är tillbaka på ruta ett. Och därifrån är steget inte långt till att mörkret tar över hela världen för Emma, och att dö blir den enda utväg hon kan se.

Nu hände det igen. Tidigt i morse väcktes vi av det telefonsamtal jag inte önskar min värsta fiende. Nu är läget stabilt, och den akuta faran är över, men det säger inte så mycket om hur läget är på insidan.

Som ni förstår är det inte läge för Emma att skriva till ett antal mer eller mindre okända människor nu. Samtidigt har hon varit väldigt tydlig med att de online-vänner hon har här är oerhört viktiga för henne. Vi har därför pratat om att försöka hitta något sätt, så att Emma kan ha kontakt med några väl utvalda personer, om och när hon vill. Så kanske hon någon gång i framtiden kan komma tillbaka hit, och fortsätta läsa och skriva om hundar, hästar och annat som betyder mycket för henne.
 

Tack för att du meddelade! Har tänkt mycket på henne idag och blivit orolig.
Tack för allt ni gör för er fina dotter, jag önskar henne allt gott och hoppas hon ännu en gång kan ta ett steg upp på trappan mot en fin och bra framtid.

Vi finns här om eller när hon vill tillbaka i framtiden ❤️
 
Hej Emmas mamma :heart

Vad tungt att läsa. Jag hoppas verkligen att Emma repar sig fysiskt men även psykiskt på sikt så klart.
Hon är en sådan oerhört fin, väldigt mogen och känslig tjej som jag önskar ALLT gott i livet.

Hälsa Emma så mycket och OM det är något jag kan bidra med till att hon mår bättre så vet ni var jag finns. Det måste ju kännas konstigt för dig som mamma tänker jag, att en helt vilt främmande människa erbjuder sin medmänsklighet och hjälp, men Emma är verkligen en speciell person som förtjänar allt gott.

Ni, Emmas föräldrar, verkar var toppenföräldrar som nu har och har haft under en längre tid en oerhört tuff period, och kommer att fortsätta att ha framöver.
Jag skickar ett gäng sajberkramar även till er så att ni får styrka att orka med nu när det är så tungt för ER.

:heart :heart :heart :heart
 
Ja, våra allra bästa hälsningar till Emma!

Vi har alla förstått att det är jättejobbigt för henne och att det finns väldigt lite förtroende för vuxenvärlden.

Jag tror jag kan tala för alla om jag skriver att vi oroar/oroat oss för henne och hur hon klarar sig, både utanför nätet och på nätet. Det är tufft att navigera som tonåring. Att veta vad man kan lita på och vad man ska sålla bort.

Jag önskar verkligen att hela er familj kan ha en välförtjänt paus från omvärldens krav och att ni får må ens lite lite bättre snart. Ta hand om er. :heart
 
Tack för att du berättar. Emma är en så fantastisk person som det har varit en ynnest att få lära känna så här på avstånd, trots oron det också skapat. Lika mycket som jag känner med Emma och bryr mig om henne känner jag med er föräldrar. Jag befinner mig i en liknande situation och kan förstå hur ni har det. Jag vill rikta ett stort TACK till Emma för de inlägg hon har gjort här, de har betytt mycket för mig. Jag hoppas att hon återvänder så småningom. Ber också om förlåtelse för att vi ibland - i vår förtvivlan och oro - inte alltid har förmått svara henne "rätt".
 
Tack för att du skriver. Tänker på er och hoppas att Emma får må bra så småningom. Hon är alltid välkommen tillbaka när och om hon vill.
 
Emma berör verkligen och är en fantastisk person.
Man förstår verkligen i det Emma skriver hur oerhört skört allt är när man mår så dåligt.
önskar så att livet kan kännas lättare med tiden ❤️
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 275
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 856
  • Artikel
Dagbok Det här är Emmas mamma som skriver, på uppmaning från henne. Hon bad i ett brev att jag eller hennes pappa skulle göra ett inlägg här på...
2
Svar
24
· Visningar
4 336
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp