Bukefalos 28 år!

Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Comfort

Trådstartare
Vi kommer att bo lång ut i skogen (närmsta asfalt är 4 km bort) och kommer således att gå mycket i terräng.

Vi har börjat titta lite på barnvagnar och är inne på EL edge och crescents comfort.
Comforten har ett yttre som tilltalar oss mer, men samtidigt är vi lite tveksamma eftersom den är ny och oprövad, och crescent barnvagnar har ju inte funnits så länge heller.Sen går den bara att få med gummihjul.. hur går det på grusväg?

Blir det en Edge blir det en begagnad, men crescenten blir ny.

vad har ni för erfarenheter?
Vad tror ni blir bäst?
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Vi har en Crescent och den är jätte bra att gå med överallt! Vi bor också mitt i skogen och den fungerar alldeles utmärkt på både åkermark och grus och asfalt och lera och allt man kan tänka sig.
Men en nackdel är att den är ganska tung att lyfta ur och in i bilen, men är man en stark hästtjej så är de inga bekymmer:)

Så jag skulle valt en nu Crescent Comfort... Som jag nu har:laugh:

Lycka till i barnvagnsdjungeln!
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

jag kan inte uttala mig om cresenten men eLj edge har vi, jag har varit ute och verkligen HÅRDtestat denna i teräng, (skog/mossmark med diken mkt bärris o skit som kvistar kottar m.m även på grus, lermark... "skumpiga terränger" gått över mindre diken m.m)och den får mvg av mig, enda dumma är att de gärna fastnar ris i korgen undertill och ibland i hjulen men det gör det förmodligen oavsett vilken vagn du väljer.! stadigt chassi lätt o köra, egde är en ganska tung vagn o lyfta tycker jag men väldigt lättrullad! ångrar inte en sekund att vi köpte den. min svåger o hans tjej köpte oxå en edge till sin pojk o vad jag vet är de oxå jättenöjda med vagnen.
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Med tanke på ditt namn är det självklart Cresent Comfort du ska ha! :idea: ;)
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

haha, ja givetvis, att jag inte tänkte på det! :D

nästa vecka ska jag ta med syrran ska vi åka och titta, hon får komma med lite synpunkter med, dock har hon en EL så jag är rädd att hon kommer vara lite partisk men vi får se..

crescent har ju vart lite roliga när de tilverkade hjulen, Comforten som är mer allroundvagn har massiva gummihjul, och classicen som är mer stadsvagn har lufthjul - och man kan inte byta dem emellan!

tack för era svar!
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

har också kollat på comforten, men tung? den väger bara 13 kg står det på deras hemsida...
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

När vi var till butiken för att kolla på vagn så var ett annat par där och köpte en Emmaljunga Edge med sportchassi för deras Crescent har gått sönder. De bodde också på landet. Kan tillägga att de var riktigt less, inte så kul att köpa ny vagn efter ett år eller så.

Hur det var med garantier och så vet jag inte, jag bara noterade deras situation.
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Enda jag har erfarenhet av är Crescent, innan 2008 års modell, och de har varit helkass. Jobbade i butik och denna vagn var den som hade mest reklamationer.
Men nyare årsmodeller ska tydligen vara helt annorlunda, vad jag hört. Ej sett den själv så skall ej uttala mig om den saken.
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Ingen erfarenhet av vagnarna, men du lär ha lufthjul!! Jag har gummihjul med luftkanal, går bra när det är slät grusväg men blir väldigt guppigt om det är stenar och tungkört när det är nysladdat.

Jag kommer köpa en emmaljunga scooter med lufhjul tills dottern blir 1.
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Vilken gammal tråd, vad fundersam jag blev. Du har väl redan en Edge. :D
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Haha, det såg inte jag, att tråden var sedan juni 2009. Jamendåså, vad blev det Comfort? :D
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

haha ja jag blev lite full i skratt när jag såg vad voltis skrev - veeet jag väl redan:p

Det blev en edge! Med sportchassit, är supernöjd, går fram överrallt och har fått pumpa ett hjul en gång. Dock släpper lagrena från två av hjulen ibland men de är ju bara att peta dit igen:D
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Jag är också supernöjd över min edge med sportchassi.
Det är en "riktig" vagn det :D
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Hett tips är en annan gammal klassiker, nämligen Brios kombivagn. Finns med ställbart, vändbart handtag, möjlighet att byta körriktning på korgen, fjädrat chassi och punkteringsfria däck. 4 stooora, fasta däck som slukar All möjlig terräng. Klarar såväl höst/vår som vinter i stallmiljö med allt vad det innebär, och går utmärkt att spola av i spolspiltan innan man åker hem :crazy:
 
Sv: Emmaljunga edge eller Crescent Comfort?

Hett tips är en annan gammal klassiker, nämligen Brios kombivagn. Finns med ställbart, vändbart handtag, möjlighet att byta körriktning på korgen, fjädrat chassi och punkteringsfria däck. 4 stooora, fasta däck som slukar All möjlig terräng. Klarar såväl höst/vår som vinter i stallmiljö med allt vad det innebär, och går utmärkt att spola av i spolspiltan innan man åker hem :crazy:

Denna tråd är gammal. TS har redan en edge ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp