Emmerton avkommor

ryttare2345

Trådstartare
Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem vara i temperamentet?
 
Tänkte kolla om någon här har erfarenhet av hur avkommorna av Emmerton 1024 brukar bli :). Brukar han lämna stora föl och hur brukar dem vara i temperamentet?
2 helsystrar som jag ridit är helt olika den ena långben å stor. Den andra lite som en tunna med korta ben. Den ena foglig å lätthanterad Den andra hispig å bufflar..

Uppfödda i samma stall och miljö.
 
Den jag känner är stor, lite grov och stenhård i skallen. INTE roligt att rida in, men orädd.

Lämnat samma mentala tendenser till sin dotter. Stenhård i skallen, helt orädd, men också helt utan will to please. Passar inte det människan vill gör hon allt för att visa sitt missnöje.
 
Han har varit tuff i sin ungdom har jag hört.
Det har jag också hört. Han är 25 år i år och när jag ser folk rekommendera honom för hans goda temperament så tänker jag bara ”men neej”🙈. Det finns hingstar med bättre temperament att använda. Finns såklart undantag med snälla avkommor precis som med alla andra hingstar men ja..
 
Dock imponerande han på mig i globen när han showade å hoppade över nå vagnar som drogs av häst.
Vet flertalet avkommor som gått riktigt bra i terrängen. Men dock stenhårda i skallen
 
Dock imponerande han på mig i globen när han showade å hoppade över nå vagnar som drogs av häst.
Vet flertalet avkommor som gått riktigt bra i terrängen. Men dock stenhårda i skallen
Han har hoppat Volvo bilar också. Inte riktigt vad som imponerar på mig när jag ska avla men alla är vi olika. Emmerton nu i fälttävlan blir nog för tungt och grovt för annat än lätt klass.
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 289
Senast: Lea88
·
Avel Idag föddes mitt efterlängtade föl🥺 kan dock inte komma på ett namn, hade tänkt Valkyria men det blev en hingst. Någon med några tips...
Svar
10
· Visningar
819
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Marvin
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp