Emmerton vdl

Lien

Trådstartare
Hej. Jag har lite funderingar. Ska åka till helgen och kolla på ett föl född i juni efter Emmerton modern fullblod. Har läst lite om honom och han verkar lämna trevliga avkommor. (Huvudet är viktigt för min nya häst) Men såg någon hade skrivit han hade usel exteriör. Modern har jag sett enbart på kort och är 160 mkh och ser rätt kompakt ut i kroppen för ett fullblod mer än så vet jag inte då jag heller inte är ett proffs på exteriör. Är det någon här med avkomma efter honom? Och vad bör jag tänka på att kolla lite extra noga på när det gäller exteriör på denna lilla avkomma jag ska titta på? Mottager varmt tips erfarenheter och er med avkommor efter honom 😊
 
En god vän till mig hade ett sto efter Emmerton. Stooor häst med stor manke, inte så traditionellt snygg häst kanske. Lite svårfödd. Utmärkt hopphäst, modig som ett lejon, hoppade allt. Fick tyvärr avlivas efter en svår olycka på terrängbanan. :(
 
En häst i stallet är efter Emmerton. Absolut inte den snyggaste häst jag sett, ganska stadig och lite grov i konstruktionen, men byggd på ett ändamålsenligt sätt.

Hästen är stenhård i huvudet, men på ett bra sätt. Tar väldigt mycket innan den blir rädd/upprörd/arg osv. Dock utan att bli icke-reaktiv. Kan få lite egna idéer ibland, men är enkel att hantera över lag.

Och ja, STOOOOR.
 
Han ser ju rätt grov ut. Men avkomman blir något förädlad då mamman är fullblod hoppas jag 😊
 
En god vän till mig hade ett sto efter Emmerton. Stooor häst med stor manke, inte så traditionellt snygg häst kanske. Lite svårfödd. Utmärkt hopphäst, modig som ett lejon, hoppade allt. Fick tyvärr avlivas efter en svår olycka på terrängbanan. :(
Niveau och Freeman tycker jag är snygga faktiskt 😊
 
Ta reda på mammans stam bakåt.Precis som med Emmerton får man gräva där vad de blodslinjerna gett.Har hon haft föl sen innan osv
 

Liknande trådar

Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 337
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 204
Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 276
Senast: Liizette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp