Emmi-pet ultraljudstandborste

fixi

Trådstartare
Funderar på att köpa en Emmi-pet, för att se om det hjälper till att hålla munnen frisk på djuren hemma.
Är det någon här som har erfarenhet av en sådan eller annan ultraljudstandborste?
 
Fast det är inte det jag frågade, jag frågade om någon har erfarenhet av ultraljudstandborste. Den används inte för borstning utan som komplement till vanlig borstning.
 
Ultraljudstandborste har diskuterats på Facebook i den rasgrupp jag är med i (en ras med tandproblem)
Väldigt många varnade för att felanvändning kan skada tänderna och att man bör ha utbildning för att använda ultraljudstanborste.
 
Ultraljudstandborste har diskuterats på Facebook i den rasgrupp jag är med i (en ras med tandproblem)
Väldigt många varnade för att felanvändning kan skada tänderna och att man bör ha utbildning för att använda ultraljudstanborste.
Vad är det för fel man kan göra som skadar tänderna?
 
Vad är det för fel man kan göra som skadar tänderna?
Jag vet inte men ffa så var kritiken att man kunde skada emaljen. Antar att det sker om man håller för länge på samma ställe.
Jag vidarebefodrar vad som skrevs. Det var mer emot än för. Var nära att köpa en själv men blev osäker och fortsätter borsta ist.
 
Tack för era svar!

Som med allt annat kan det bli negativa biverkningar om man använder produkten fel. Låt oss inte glömma att man absolut (och detta händer människor regelbundet) kan använda en helt vanlig, tillochmed mjuk tandborste fel, och borsta sönder både emalj och tandkött.

Vad jag förstått på Emmi-pet så ska man för det första inte använda den i en sjuk och väldigt påverkad mun med tex tjocka lager tandsten, där ska man först låta veterinären ta bort tandstenen och dåliga tänder, sen underhåller man efteråt med emmi-pet. Man kan mjuka upp mindre mängder tandsten med ultraljudet. Ultraljudet kan även behandla tandköttsproblem och liknande.

Den ska inte heller användas dagligen har jag för mig, och man ska inte heller fysiskt borsta tänderna med den (vilket man med okunskap säkert kan få för sig att göra) utan bara hålla den mot tandköttskanten en liten stund. Den ska även användas ihop med en särskild tandkräm som bubblar in i skrymslen när tandborsten aktiveras, för att förstärka effekten av ultraljudet.

Jag tycker iaf att emmi-pet verkar bra, och tänkte beställa en till både mina hundar och katter. Det är ju praktiskt att dom kan samsas om en dyr tandborste, men med egna borsthuvuden. Funderar på en själv med, det finns en variant för människor.
 
Jag har en emmi-pet ultraljudstandborste och tycker den varit väldigt mkt mer effektiv än vanlig tandborste och då använder jag den ganska sporadiskt, så jag ångrar inte mitt köp. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: Praefatio
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 003
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp