En alldeles egen lägenhet!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag och kollade på lägenhet, en etta på 43 kvadrat. Idag tackade jag ja till, så det blir kontraktsskrivning i nästa vecka hos det kommunala bostadsbolaget. Detta är den 4e lägenheten jag sökt nu under sommaren. Jag har varit och tittat på en tidigare men den gick till en annan sökande. Jag har även blivit erbjuden att hyra en bostadsrätt på ca 30 kvadrat, men tackade nej då det inte kändes helt bra.

Inflytt i december enligt kontrakt , men kan bli tidigare då dom som har lägenheten nu eventuell vill flytta ut tidigare.
Så nu väntar en stor genomgång av möbler och annat inkl. mina fortfarande nedpackade flyttlådor sedan förra flytten för en 7-8 år sedan, för att se vad som ska följa med eller rensas ur. Tur jag redan börjat lite smått med kläder och skor sedan tidigare.

Det känns bra nu. Mitt första alldeles egna boende där jag ensam kan bestämma och komma precis som jag vill.
 

Grattis till lägenheten! Men jag hade ju sagt att om du inte har behövt något av det som ligger i flyttlådorna sen 7 år så hade jag hivat dem utan att blinka.
 
Grattis till lägenheten! Men jag hade ju sagt att om du inte har behövt något av det som ligger i flyttlådorna sen 7 år så hade jag hivat dem utan att blinka.

Tack!
Det som ligger är köksgrejor, porslin osv. Samt endel sängkläder, handdukar och liknande. Sedan har jag saker jag fått i present och julklappar som samlats genom åren jag inte haft någon plats att ha framme.

Flyttade från studentlägenhet in hos sambon och svärföräldrar så var/är mycket jag inte haft användning/plats för. Men nu kommer mycket till användning igen när jag flyttar till eget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är så glad, så glad. De senaste fem åren har jag hyrt mitt boende, men nu slog jag till och köpte en helt ljuvlig lägenhet. Den har...
2
Svar
22
· Visningar
2 216
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft tillgång till min egna lägenhet i över en månad nu. Inga möbler inflyttade, förutom 2 Ikeapaket som inte är ihopsatta...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Avalbane
·
Äldre Hej! Jag är generellt dålig på matematik och att tänka klart juridiskt är inte min bästa förmåga just nu, så jag skulle blir jätteglad...
2
Svar
35
· Visningar
4 687
Senast: lbb
·
Äldre Bakgrund. Jag köpte 2012 min pappas hus (tidigare min farmors hus). Detta för att jag är enda barnet av fyra som vill bo där och pappa...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
11 994
Senast: rutans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp