En anledning till att inte "skänka" katt

T

tirre

En anledning till att inte \"skänka\" katt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0004/05/hund.html

Hoppas det här kan får er som inte har kastrerat er katt att göra det (om den inte är avsedd för avel). Det finns alldeles för många oönskade katter som vandrar från hem till hem. Och en del möter ett sånt här öde, (själv kunde jag inte läsa klart) eller liknande...KASTRERA KATTERNA!
 
Re: En anledning till att inte \"skänka\" katt

:cry: :cry:

den såldes ju t o m för 50:-
usch å fy!
 
Re: En anledning till att inte \"skänka\" katt

Fyfan !

Vilka sjuka människor det finns ! Hur kan man tycka detta var kul ? Det var ju taskigt både mot katten och hunden.

Jag tycker att djurskyddlagarna borde skärpas kraftigt så att olämpliga personer borde få djurförbud mycket snabbare och sen dryga straff om de bryter mot detta.
 
Re: En anledning till att inte \"skänka\" katt

Tyvärr är det så att även om katten kostar tusentals kronor kan den hamna i fel hem. Eller vad sägs om vår nya "stallkatt"? Renrasig cornich rexhona. Hon blir väl omhändertagen hos oss,men till vintern klarar hon inte sig.Har nyss flyttat in i detta stall ska försöka prata med ägaren till katten. I annat fall får vi försöka omplacera den.
 
Re: En anledning till att inte \"skänka\" katt

Hade inte läst Aftonbladet innan jag skrev förra gången. Jag blir så förbannad på dessa människor. Formodligen något i stil med de jag skrev om för ett par veckor sedan under Pitbullvalp.Önskar man kunde hänga upp en sådan människa i ett träd och bara slå och slå.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Sassy
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 010
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358
Övr. Katt Hittade ingen tråd så hoppas jag inte missat Men hela dagen sett min Facebook jubla över att det nu blir krav på kastrering för...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 512
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp