En annan ponny

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den häst jag hade velat ha på dagens lektion hade fått skavsår så jag fick byta till en annan häst. Det blev en fuxfröken som också var i D-ponnymått och ungefär samma modell som den bruna. När vi började skritta märkte jag att hon också var pigg och framåt.

Dagens övning var halvhalter och att länga stegen på långsidorna. Vi fick även lägga lite extra fokus på hörnpasseringar. I galoppen på slutet skulle vi korta upp galoppen vid givna punkter längs långsidan. Fuxfröken var trevlig att rida och var lyhörd, i alla fall i traven. Halvhalterna tog hon bra men det var lite svårt att få henne att länga stegen. Det blev liksom lite segt innan hon kom igång. När vi kom till galopp blev det svårare då hon la sig i min hand. Sadeln hjälpte mig inte heller. Det var en hal sadel av allroundmodell som inte gav något stöd, så det kändes lite som att glida omkring på en smörklick däruppe. Kanske jag skulle kortat lädren inför galoppen och ridit i lätt sits i stället? Jag vet inte.

Det var ju kul att även denna häst var trevlig att rida! Av två ridna hästar så blev det två favoriter (men den bruna har nog fler favvopoäng trots allt). Jag ser fram emot att rida där igen.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Min Fröken finns inte mer. Domen kom i slutet av december men det tog några veckor till för mig att skicka in papper till...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp