En badfråga(inte vad ni tror)

S

Sannanas

Hej.
Ja detta är ingen grooming fråga utan min whippet kille blir orolig när jag badar.. :(
Han kommer in och tittar och blir alldeles mörk i ögonen och gnyr.

Det enda som hjälper är att jag försäkrar att allt är bra, och klappar honom och plaskar lite för att visa att jag är ok.

Ibland hjälper inte ens detta och då är han i princip på väg ner i badkaret, och vem vill ha en långbent skraj whippet som livräddare :crazy:
Någon som har liknande erfarenheter? Vad kan det bero på? Han gör det bara när jag badar.

Sanna
 
Ja, han verkar ju vara orolig för sin älskade matte! Ganska sött.

Men du får väl träna detta då, bada oftare och kanske lite kortare bad istället? Ta in en stereo in i badrummet och spela musik, tralla med så han ser att du är glad och nöjd och har det bra. Ligg inte stilla i badkaret hela tiden, då kanske han tror att du drunknat, lillen. :(

Äh, jag vet inte hehe. Men visa att du tycker det är roligt att bada. Brukar du bada honom i badkaret? Är han rädd då? Kanske han tror att det är lika obehagligt för dig att tvättas och vill rädda dig.
 
Jo han har duschat ett par ggr fast han är ganska lugn då..
Jag vet det är rätt sött, men jag tycker synd om plutten, han är så ärligt orolig :smirk:
Jo jag får väl fortsätta och försäkra honom :D
Hur går det med dina killar? Allt väl hoppas jag.
Och din valp heter som min son ;)
 
He he ja visst är det ett gulligt namn? Lite engelskt för att vara i det här landet... men men. Vi är just nu hos min mamma och hälsar på, vi har allihopa varit ute i skogen i 50 min och gått nu. Vi stannade på en äng där jag ställde mig i ena änden och mamma i den andra. Vi kulade till varandra och hundarna blev tokiga och körde konstant race emellan oss.

Så nu har alla tre slocknat.

I december ska jag med "valpen", som är ett år då, till Sthlm och ge 08-orna lite konkurrens. :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
Hästvård Hej! Jag tänkte kolla vad det finns för erfarenheter här av snubbliga hästar. Jag har ett sexårigt fullblodssto som snubblar väldigt...
Svar
13
· Visningar
3 520
Senast: Gimlan
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 908
Senast: Fraegd
·
Hundhälsa Lilleman (whippetgrabb på 14v) ligger nu på intensiven på Blå stjärnan :( Han kan knappt gå eller stå och är supervinglig. När vi körde...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 491
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp