En bankfråga

fruxolisa

Trådstartare
Hej Buke!

Här brukar man ju kunna få svar på allt så ag har en fråga! Fick idag en summa pengar insatt på mitt konto från KTOINS FR, min pappa och jag (han jobbar på bank) har tittat på det och vi har ingen aning om vad det är! Trevligt att få pengar men man vill ju gärna veta vart dom kommer ifrån. Kan ju tillägga att jag har Danske bank ;)

/Lisa
 
Sv: En bankfråga

KTOINS kanske är förkortning för kontoinsättning? FR vet jag inte vad det kan stå för...ring banken o fråga?
 
Sv: En bankfråga

Genom att fråga din bank kan de se vilken bank och clearing insättningen kommer ifrån via löpnumret på transaktionen. Sen får din bank skicka en transaktionsförfrågan till den banken för att få svar om vem som är avsändaren.

Som svaret du fått tidigare så betyder KTOINS självklart kontoinsättning.
FR vet jag tyvärr inte.
 
Sv: En bankfråga

Hej Buke!

Här brukar man ju kunna få svar på allt så ag har en fråga! Fick idag en summa pengar insatt på mitt konto från KTOINS FR, min pappa och jag (han jobbar på bank) har tittat på det och vi har ingen aning om vad det är! Trevligt att få pengar men man vill ju gärna veta vart dom kommer ifrån. Kan ju tillägga att jag har Danske bank ;)

/Lisa

Om f d Danske Bank-anställd gissar jag på att "ktoins fr" betyder "kontoinsättning från" och sen ska det antagligen stå något mer som helt enkelt inte får plats :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
2
· Visningar
642
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 315
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 770
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Västeråsträffstråden
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp