En CSN-fråga (antal veckor kvar)

strawberrysylt

Trådstartare
Hej allvetande buke,

Jag har börjat plugga nu och då fyllt i att jag vill ha hela studiebidraget i två terminer framöver. När jag går in nu o kollar står det att jag har 89 veckor kvar att få studiemedel. Men, min fråga är, är dessa två terminerna avdragna då eller ej?

Alltså, det jag undrar är; min utbildning är 3 år, får jag studiemedel för hela den tiden eller tar mina veckor slut? (när?)

//r
 
Kolla din sida på CSN. Där kommer det finnas brev där det står "beslut om studiemedel" eller liknande. Där kommer det stå typ "du har fått studiemedel för 200 veckor av 250 möjliga".

Troligtvis är de redan avdragna.
Annars blir det tight, 3 år x 40 veckor = 120 veckor.
 
Tack för ditt svar! Gick in o kollade nu o de stod ju där ja. De är redan avdragna =). Så då har jag 89 veckor kvar om ett år, då går det ju ihop =D Det var ju skönt att veta. Sen får jag väl va klarpluggad eller börja tjäna pengar ^^.

//r
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 023
Senast: bollen__
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 803
Senast: Sel
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 755
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp