En dålig vindruva

Caoimhe

Trådstartare
Hur illa är det egentligen?

Köpte vindruvor igår som smakar fantastiskt. Idag hittade jag EN rutten och luddig vindruva. Alla andra är fina och de jag smakat smakar bra. Borde jag slänga resten av paketet, eller räcker det med att skölja av dem lite och sedan fortsätta äta som om ingenting har hänt?

Åh, allsmäktige Buke! Vad är svaret på min fråga?
 
Hur illa är det egentligen?

Köpte vindruvor igår som smakar fantastiskt. Idag hittade jag EN rutten och luddig vindruva. Alla andra är fina och de jag smakat smakar bra. Borde jag slänga resten av paketet, eller räcker det med att skölja av dem lite och sedan fortsätta äta som om ingenting har hänt?

Åh, allsmäktige Buke! Vad är svaret på min fråga?

Jag skulle skölja sex gånger och sedan slänga alla oavsett ludd. Vindruvor är sanslöst hårt besprutade om de inte är ekologiska.
 
Jag skulle skölja sex gånger och sedan slänga alla oavsett ludd. Vindruvor är sanslöst hårt besprutade om de inte är ekologiska.

Nu äter jag alltid ekologiska, men jag tvivlar på att det är någon fara hälsomässigt att äta ett oekologiskt paket? Verkar väldigt onödigt att slänga när de ändå är inköpta (om de nu inte är ekologiska då).
 
Om du tar ett äpple från ett träd för att äta det och plötsligt ser att ett annat äpple på grenen invid är dåligt - kastar du äpplet du tog? Knappast.

Även om de sitter på en klase så är de enskilda frukter så att säga.
Skölj och ät.
 
Hur illa är det egentligen?

Köpte vindruvor igår som smakar fantastiskt. Idag hittade jag EN rutten och luddig vindruva. Alla andra är fina och de jag smakat smakar bra. Borde jag slänga resten av paketet, eller räcker det med att skölja av dem lite och sedan fortsätta äta som om ingenting har hänt?

Åh, allsmäktige Buke! Vad är svaret på min fråga?
Tänker man slänga vindruvorna för att en är dålig så kan man lika gärna låta bli att köpa. Det är ganska vanligt med enstaka mindre fräscha vindruvor i ett paket.
 
Vilket påminner mig om den miljömedvetne som sa att paprikor skulle kokas och kokvattnet kastas.
Sedan kokas igen och kokvattnet kastas. Och sedan kokar man den i ett tredje vatten och kastar alltihop - eftersom paprika är så full av bekämpningsmedel ;)
Låter som en bra idé :devil:
 
Å gud, du kommer att dö sotdöden. :eek: :eek:

Eftersom jag redan outat att jag dumpstrar så har jag helt slutat bry mig om sådana petitesser som några dåliga vindruvor, tomater där EN i en förpackning fått en fläck och börjat degenerera och köttfärs som börjat blekna lite i kanterna men sjuk, nää aldrig ens fisit lite illa av nåt sådant. :p
Skölj, ät och skär bort det dåliga när det gäller frukt och grönt, gäller det kött och dyl. skaldjur undantagna så känns och märks det på lukten om något inte är fräscht.

Är man som jag dessutom uppfödd delvis på landet så har man ätit värre saker än en snurken vindruva.


*Tar en mazarin till som gick ut för 3 månader sen enligt stämpeln.* :d
 
Jag skulle inte ens komma på tanken att kastade övriga. Var får du ens den idén från?
Jag har fått höra att om en druva är dålig så brukar det påverka de andra väldigt fort, om inte ge dem en taskig smak.

Men jag kan ju också tillägga att jag började äta av de andra druvorna igen så fort jag skrivit inlägget, då jag helt enkelt var för sugen på vindruvor för att orka bry mig om ifall jag skulle anses vara äcklig som ens tänkte tanken på att fortsätta äta dem. De var goda. :D
 
Om du tar ett äpple från ett träd för att äta det och plötsligt ser att ett annat äpple på grenen invid är dåligt - kastar du äpplet du tog? Knappast.
Absolut inte! Men vindruvor är paketerade i en ask, och jag vet inte hur möglet påverkar resterande druvor. Men jag fortsatte som sagt att äta av dem, och de som är kvar planerar jag att tugga i mig ikväll. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 488
Senast: Exile
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 064
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp