En dräktig efter semi

Madde_padde

Trådstartare
En snabb helgfundering!
i fredags fick jag meddelande om att de var läge att inseminera mitt sto vilket skulle göras inom kort. Idag fick jag sms om att hon tyvärr inte är dräktig och kommer kollas i morgon igen.
Vad kollar man då i morgon om hon endå inte är dräktig? Ursäkta min okunskap!
 
En snabb helgfundering!
i fredags fick jag meddelande om att de var läge att inseminera mitt sto vilket skulle göras inom kort. Idag fick jag sms om att hon tyvärr inte är dräktig och kommer kollas i morgon igen.
Vad kollar man då i morgon om hon endå inte är dräktig? Ursäkta min okunskap!
Dom ska väl se om hon har något nytt ägg på gång för att kunna seminera igen.
 
En snabb helgfundering!
i fredags fick jag meddelande om att de var läge att inseminera mitt sto vilket skulle göras inom kort. Idag fick jag sms om att hon tyvärr inte är dräktig och kommer kollas i morgon igen.
Vad kollar man då i morgon om hon endå inte är dräktig? Ursäkta min okunskap!

Jag tror också det blivit fel. Har hon inte ovulerat så borde det väl beställas igen dock, inte kollas imorgon.
 
Jag tror också det blivit fel. Har hon inte ovulerat så borde det väl beställas igen dock, inte kollas imorgon.
Tänker dock att om hon seminerades i fredags och kollades i lördags så kan man ju ändå inte beställa nytt semin förrän måndag (i normalfallet om man inte hämtar själv eller har hemmahingst etc.), och då kan jag ju förstå att man kollar igen måndag innan man beställer :).
 
Tänker dock att om hon seminerades i fredags och kollades i lördags så kan man ju ändå inte beställa nytt semin förrän måndag (i normalfallet om man inte hämtar själv eller har hemmahingst etc.), och då kan jag ju förstå att man kollar igen måndag innan man beställer :).
Men gud, ja såklart. Blandade ihop dagarna och tänkte att det var måndag idag🙈. Skyller på väldigt intensiva jourdagar på jobbet och typ kronisk trötthet efter en lång fölningssäsong..😴
 
Tack för svar! Då var de som jag tänkt!
hon är klar att åka hem fick jag precis sms om så har vi otur missade vi kanske den här gången då :(

men men vi har ju en stund kvar av sommaren
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 885
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Världscupsfinalerna
  • OS i Paris 2024 (dressyr)

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp