En eller flera hästar? Fördelar/nackdelar? (utbruten från Dressyrsnackis 13)

Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Och jag tränar på med mitt lilla odjur…. :pHan växlar precis som vanligt mellan att vara fantastiskt rolig och härlig till att vara hmm mindre rolig och härlig men det är ju lite sån han är. Har han en dålig dag så har han och då är han otroligt svårjobbad. Det känns ändå som att de bra passen är betydligt fler vilket såklart är huvudsaken och hans personlighet är ändå ganska underbar (med vissa få undantag). Det känns som vi kliver på framåt i utvecklingen vilket såklart gör mig glad. Han är alltid lite extra svår under pälsfällning/sättning vilket gör att alla pass som är bra just nu egentligen är en bonus. :)

Däremot har jag blivit himla sugen på att eventuellt, kanske skaffa mig en till… :nailbiting: Jag har inte helt bestämt mig än men jag är bra sugen. Jag skulle vilja utvecklas mer och få fler ridtimmar i sadeln och då känns ju en till påläggskalv som en bra idé, samtidigt som jag gillar att göra annat också och med det kanske det blir lite övermäktigt. Så ni som har två, vad är största skillnaden? :D


Jag har f n min ridhäst + en unghäst på 2 år.

Jag tycker det går åt väldigt mkt tid, där jag står just nu har jag fantastiska ridvägar och drömmer om att rida 2-3 mil på min lilla dam men jag känner liksom inte att jag hinner för att unghästen måste också få sitt.
Kan tilläggas att jag jobbar borta, så jag känner verkligen att jag vill hinna med båda när jag är hemma.

Men jag tycker det är så roligt :) Han är min första unghäst o jag tycker det är så utvecklande att hålla på med honom. Samtidigt som jag har min kära mogna dam som "kan allt" o som är så okomplicerad. Dom uppfyller olika behov hos mig, och ger mig tillfredsställelse på olika sätt, om jag säger så.

Så går det dubbelt så mkt pengar förstås. :crazy: Lillgrabben äter som ett jehu. :cool:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 395
Senast: Spike
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 572
Senast: Hedinn
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp