En eller två kattungar?

caradan

Trådstartare
Jag är i startgroparna att köpa katt efter att längtat efter katt i jätte många år men inte kunnat ha pga hur jag bott.
Nu bor vi i ca 250 kvm villa på en lugn återvändsgata med skogen inpå tomten så nu är det perfekt.
Vi har en liten hund, som ej är kattvan men han får vänja sig. Och två barn i skolåldern som är mkt vana med djur. Allt från getter till hästar, hundar, kaniner etc.

Jag var först inne på en katt men nu när jag funderar lite sä kanske man skulle ha 2 syskon istället?

Vad säger ni, en eller två?
 
Två! De har för det mesta så mycket glädje av varandra, nån att sova med, tvätta, leka med osv. Och om det är en aktiv sorts katt: avlastning för er människor! Många tänker inte på att även en katt behöver stimulans&aktivitet, och aktiva katter som inte får tillräckligt av det kan bli väldigt krävande för sina människor. En annan kisse att hänga med ger massa aktivitetsmöjligheter på köpet🙂🐈!
 
Katthemmen vill gärna sälja katter två och två. Var noga med att få två som verkligen gillar varandras sällskap, inte nog att de inte slåss liksom. Men det finns katter som inte umgås med andra katter sen de blivit vuxna. Jag har en, Spezzi. Först hade jag bara Vessla men hon är väldigt sällskapsjuk och hon kan inte få ungar. Så hittade jag Spezzi på blocket och hon är lagom kelig och sällskaplig mot folk men bryr sig inte om Vessla. Så fick Spezzi ungar och en passade perfekt ihop med Vessla, så henne behöll jag. De två tar hand om varandra på alla sätt. Men Spezzi bryr sig inte om Svartis, den vuxna ungen, heller.
 
Katthemmen vill gärna sälja katter två och två. Var noga med att få två som verkligen gillar varandras sällskap, inte nog att de inte slåss liksom. Men det finns katter som inte umgås med andra katter sen de blivit vuxna. Jag har en, Spezzi. Först hade jag bara Vessla men hon är väldigt sällskapsjuk och hon kan inte få ungar. Så hittade jag Spezzi på blocket och hon är lagom kelig och sällskaplig mot folk men bryr sig inte om Vessla. Så fick Spezzi ungar och en passade perfekt ihop med Vessla, så henne behöll jag. De två tar hand om varandra på alla sätt. Men Spezzi bryr sig inte om Svartis, den vuxna ungen, heller.

Här är våra pojkar som kommer från kattslussen i Trollhättan.
De kom hem i förrgår och var bästa vänner redan innan vi köpte dom.
Så glad att vi valde dessa istället för kattungar och de är så tacksamma att de fått ett för alltid hem ❤️
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20221201_151540_Snapchat.jpg
    Screenshot_20221201_151540_Snapchat.jpg
    103 KB · Visningar: 42
Vi har två honor från samma kull. De funkar tyvärr inte så bra tillsammans, med följd att den ena revirmarkerar i perioder. Nu har vi dom i princip åtskilda i huset. När vi öppnar upp så att båda kan hänga med oss i vardagsrummet på kvällarna krävs det ständig uppmärksamhet och ”kattministration” så att inte fel katt hamnar på fel plats i soffan.
Har hört att två jämngamla honor inte är optimalt eftersom de kan få problem att göra upp om revir. Men har ingen aning om det stämmer eller inte.
 
Här är våra pojkar som kommer från kattslussen i Trollhättan.
De kom hem i förrgår och var bästa vänner redan innan vi köpte dom.
Så glad att vi valde dessa istället för kattungar och de är så tacksamma att de fått ett för alltid hem ❤️

Åh vad glad jag blir att ni valde svart och svartvit :heart. Det är de som är svårast att hitta ett föralltidhem till.
 
Åh vad glad jag blir att ni valde svart och svartvit :heart. Det är de som är svårast att hitta ett föralltidhem till.
Va är det det?
Svart/vita trodde jag var eftertraktade.
Jag ville helst inte ha en ljus katt bara för att jag är lat och alla hår syns så väl från dom. Samma som att jag helst inte har en skimmel.
 
Jag tänkte att 2 kullsyskon skulle vara det ultimata så skaffade två hankatter från samma kull- Dom hade jättekul de första två åren men nu är dom 4 och hatar varandra som pesten och får turas om att vara inne resp ute för att inte slåss .. Kastrerade såklart men extremt revirhävdande båda två. Dom kan samexistera under övervakning men inte lämnas ensamma ihop eftersom någon av dem kommer börja mucka..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla hundproffs! Vi står redo att skaffa vår första hund och har total beslutsångest kring vilken ras vi ska välja. Om oss: Vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 614
Senast: Rugge
·
Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 005
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp