En "ELOGE" till inackorderingarna!

Cado

Trådstartare
En \"ELOGE\" till inackorderingarna!

Det skrivs mycket om vad som stör alla och hur irriterad man blir på folk.... och "hästfolk" har ju faktiskt blivit ett begrepp... och det är INTE något positivt!

Jag har en hästgård med 3 egna hästar och 6 inackorderingar. Mina inackorderingar är FANTASKTISKA! De ställer upp i ur och skur, gör en massa som jag aldrig ber om men som jag uppskattar enormt (tar på sig utsläpp på lördag/söndag morgon så jag får sova lite längre, blötlägger mat åt mig om de ser att jag inte är hemma och blir sen, mockar åt mina hästar när jag är sjuk, tar ner hö så det räcker i en vecka, mm).

Jag tycker livet blivit så mycket bättre sedan jag fått in sådana underbara inackorderingar så nu ska jag bygga ut med ytterligare 6-7 boxar! :rofl:

Jag tycker det är viktigt att poängtera det positiva och inte bara klanka ner på allt negativt som händer runtomkring!!!!!

Är det ingen annan som tycker allt är toppen?????
:bump:
 
Re: En \"ELOGE\" till inackorderingarna!

Tack för ett positivt inlägg! :bow:
Du är förmodligen en bra stallchef som FÖRTJÄNAR denna laganda och hjälpsamhet. :)
Misstänker att du i din tur sköter stallet perfekt och alltid ställer upp själv. ;)
 
Re: En \"ELOGE\" till inackorderingarna!

Du har haft lika tur som jag vad et gäller stall, :D

Fast jag va inackorderad med min sista pålle.
I det stallet hjälptes ALLA åt, med ALLT. Även om man betalade för en viss servis så var det självklart för iss 8 inackorderingar att hjälpatill när det va något på G, som när hagarna skulla byggas om eller höt skulle skördas! Vi var alltid med, allihoppa! och et är unerbart!
 
Re: En \"ELOGE\" till inackorderingarna!

Härligt, precis så har vi åxå de i vårt stall, stallägaren morgonfodrar i veckan så slipper hon ta några andra fodringar.
När hon kanske kommer hem sent eller är trött efter jobb eller nått så mockar vi och fixar mat m.m. ...klart man ställer upp på sin stallägare...man får mycket tillbaks åxå...+ en UNDERBAR stämning i stallet!!!

Har ALDRIG trivts så bra i ett stall som jag gör nu.!!
 
Re: En \"ELOGE\" till inackorderingarna!

Kan inte annat än att hålla med... Visst står jag för en del service till mina inackorderigar, men det innebär att när jag behöver hjälp så är det inga problem.

Kanske är det så att en hängiven och intresserad stallägare får hängivna och intresserade inackorderingar..."kaka söker maka"
 
Re: En \"ELOGE\" till inackorderingarna!

Är lite irriterad ibland på stallet där min häst står. Men innan va det iallafall bra! :)
Väljer man sina inackorderingar med omsorg o tydligt förklarar vilka regler som gäller, och om man försöker hjälpa varann kan det nog inte gå fel
 
Re: En \"ELOGE\" till inackorderingarna!

Antagligen är du en väldigt bra stallägare! Jag är övertygad om att schyssta, intresserade och hjälpsamma stallägare får dito inackorderingar, men har man en hyresvärd som bara klagar och hackar så blir det nog inte lika bra stämning i stallet heller
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 317
Senast: MML
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 504
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 387
Senast: Philosophia
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 182
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp