Bukefalos 25 år!

EN ENVIS HOPPARE!!!

M

MIRABELLE

Hej Min kompis har en sommar häst ett russ!! :bump:

nu behöver hon råd om hoppning :confused:

Hon vägrar eller går över dom även om hon driver jätte mycket :( // MIRABELLE.... :devil:

hästen kanske inte änns gillar hoppningen??
har dåligt självförtroende?, prova först cavaletti bommar och beröm mkt! sadeln kanske inte sitter helt rätt?? din kompis kanske inte har rätt sits?

N

Nina83

Men om hästen inte är hoppglad så tvinga den inte! Din kompis kan hoppa med en annan häst.

D

Domaren

Om det är samma kompis som viilee tävla sin 3½ och det gäller samma häst så bör ni nog väta med hoppningen ett tag till!

B

**BORTTAGEN**

ta små hinder och om hästen vägrar gör emn liten liten vålt och gå på det igen! gör mycket anorlunda ridning inte bara hoppning rid ut mycket! galoppa över långa fällt rid mot en varm röd solnedgång! klätra i backar det finns massa roliga saker man kan göra istälet för att hoppa!
Lycka till//amanda :D

D

Domaren

Jag vet hur jag ska ta min 3½ åring, vänd dig gärna till trådskapren, det är hon som behöver råd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag skulle behöva lite goda råd och få veta hur ni tänker. Min dotter är 11 år och ca 145cm och väger kanske 45kg. Hur hög häst bör...
Svar
6
· Visningar
433
Hundavel&Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 698
Foder&Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
572
Utrustning Hej! Jag tänkte fråga bara, vad har ni för erfarenheter utav bettet nedan? Det kommer ifrån Fager och modellen heter "John Universal"...
Svar
6
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommarföräldrar 2021
  • Vill bara skriva lite
  • Jultråden 2021

Hund, Katt, Andra Djur

• Banta katt
  • Valp i trots/slyngelåldern