En familjepolitik som gör barnen psykiskt sjuka (2011)

Gjorde hen det innan alltså? Du kanske ska tipsa vederbörande om att kalla sina barn vid namn? Risken att "drabbas" av könsneutralitet som samhället ser ut idag, måste vara väldigt, väldigt liten.

Kanske fördomsfullt, men jag undviker diskussioner med frireligiösa smålänningar. Been there, done that.
 
Jag blir så förbryllad - finns det verkligen folk som på allvar tror att könsneutralitet är skadligt? Kan köpa att folk tycker att det är fånigt, ett i-landsproblem, att ordet hen är fult etc, men skadligt? På allvar??
Visst finns det skillnader mellan de olika könen men måste olikheterna hela tiden betonas?

Ja, det finns de som anser att könsneutralitet är skadligt. Att ordet "hen" underminerar.

Vilket bara är acceptera att folk känner som de gör.
 
Ja, det finns de som anser att könsneutralitet är skadligt. Att ordet "hen" underminerar.

Vilket bara är acceptera att folk känner som de gör.

Folk får tro vad de vill, jag blev bara så förvånad när jag plötsligt insåg att folk på riktigt ser könsneutralitet som ett hot. Vad kan hända, liksom? (förmodligen inte en ny debatt, men jag har inte reflekterat över det tidigare)

Fast behåller man såna i sitt flöde så tycker jag nästan att man är skyldig att "ta debatten".

Japp, ska bara lära några grisar att flyga först.
 
Folk får tro vad de vill, jag blev bara så förvånad när jag plötsligt insåg att folk på riktigt ser könsneutralitet som ett hot. Vad kan hända, liksom? (förmodligen inte en ny debatt, men jag har inte reflekterat över det tidigare)



Japp, ska bara lära några grisar att flyga först.
Haha :up:

Fast jag tänkte väl mer att i det här fallet var det så lätt. Hela grejen är ju just att barn ska behandlas olika, de ska behandlas som de individer de är istället för att knökas in i fasta föreställningar om pojkar och flickor.
 
Ja, det finns de som anser att könsneutralitet är skadligt. Att ordet "hen" underminerar.

Vilket bara är acceptera att folk känner som de gör.
Acceptera vadå? Folk får väl "känna" precis vad de vill. Men så fort de uttrycker de där känslorna så får de vara beredda på diskussion.
 
Och nu fortsätter samma bekant med att välkomna denna artikel http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article16139583.ab med orden "äntligen slipper vi kalla våra små barn för hen" :confused:
Jag blir så förbryllad - finns det verkligen folk som på allvar tror att könsneutralitet är skadligt? Kan köpa att folk tycker att det är fånigt, ett i-landsproblem, att ordet hen är fult etc, men skadligt? På allvar??
Visst finns det skillnader mellan de olika könen men måste olikheterna hela tiden betonas?
Vilken oerhört pinsam artikel. Han har ju missförstått totalt och fäktar mot en väderkvarn. Aftonbladet kunde har varit lite schyssta och nekat publicering.
 
Han är en religiös/konservativ debattör som snarare borde presenteras som det än som psykolog ...

Se vilka fina tips han har på hur man ska förhindra otrohet, t ex (i slutet av artikeln): http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&Action=1&NewsId=1002&PID=416

Det är bäst att man inte "söker hjälp" genom att ta kontakt med en psykolog av fel kön då. Verkar helt avgörande för att resonemanget ska hänga ihop. Suck. Har jag bara drömt eller är vi kvar på 1950-talsresonemang?
 
Han är en religiös/konservativ debattör som snarare borde presenteras som det än som psykolog ...

Se vilka fina tips han har på hur man ska förhindra otrohet, t ex (i slutet av artikeln): http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&Action=1&NewsId=1002&PID=416
eck25.gif

Våld är den enda godtagbara anledningen till skilsmässa. Kul.

"Bland dem som skiljer sig finns det de som ångrar sitt beslut. En av dem är en frånskild pappa med två barn" Tro fan det! Det är välkänt att män mår dåligt efter en skilsmässa medan kvinnor får ett lyft i livet.
 
"Alf B Svenssons råd är att en make eller maka inte ska öppna sig mer för någon annan än sin partner. "

:eek: :wtf: Vilket djävla fängelse!!!!!!!!!!!!!! :rage:

PS Ska aldrig flytta till Nässjö. Där bor Alf B Svensson.
 
"Alf B Svenssons råd är att en make eller maka inte ska öppna sig mer för någon annan än sin partner. "

:eek: :wtf: Vilket djävla fängelse!!!!!!!!!!!!!! :rage:

PS Ska aldrig flytta till Nässjö. Där bor Alf B Svensson.

Jag bor i Nässjö Kommun ;) Men jag lider inte av att Alf bor där!
 
Jag tror det inte är familjepolitiken som ligger bakom att barn/ungdomar mår dåligt. Vad tror ni? Jag har många gånger funderat på varför mår många så dåligt? Jag hörde senast ikväll något så vansinnigt dumt det handlar om att låta sjuka barn gå till förskolan....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp