En flaskfråga om hostmedicin

EmmaBovary

Trådstartare
Förstår att hostmedicinen bör förvaras i glasflaskan den kommer i av hållbarhetsskäl osv, men kan man hälla över en mindre ranson i en petflaska för några nätter? Hinner det hända mycket med vätskan såpass snabbt? Avskyr verkligen hostmedicin, så har varit envis nog för att hålla mig ifrån skiten och därmed inte brottats med den här frågan i vuxen ålder förut, haha.
 
Åh fan, det hade jag ingen aning om! @EmmaBovary I’m watching you :devil:

Edit MIN KOMPIS hade ingen aning om det.
Det kan ev vara en föreskrift från Kemikalieinspektionen för att förhindra olyckor o förväxlingar.

Kuriosa, när jag var barn var jag väldigt förtjust i mjölk, så när jag hittade en glasburk med vit vätska under diskbänken så tog jag bort penslarna o drack innehållet.
 
Det kan ev vara en föreskrift från Kemikalieinspektionen för att förhindra olyckor o förväxlingar.

Kuriosa, när jag var barn var jag väldigt förtjust i mjölk, så när jag hittade en glasburk med vit vätska under diskbänken så tog jag bort penslarna o drack innehållet.
Olagligt låter jättekonstigt, på kemikalier står ju alltid att man ska hålla dem undan barn osv.
 
Åh fan, det hade jag ingen aning om! @EmmaBovary I’m watching you :devil:

Edit MIN KOMPIS hade ingen aning om det.
Känner mig inte alls uttittad nu :angel:

Alltså, jag är inte speciellt insatt i det är med originalförpackningar pga kemikalier och sånt, det är väl mer att jag tänker två gånger innan jag packar med narkotikaklassad medicin någonstans.
 
Om man söker på det så verkar det inte vara olagligt att förvara som man vill,regler finns däremot för resor inom både norden,eu m fl.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 805
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
704
Övr. Barn Ångestnivån stiger här i mammahjärtat när 6-åringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgänge/boende med båda...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
38 246
Senast: Bellami4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp