En foralders varsta mardrom

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Montel Williams tog igar upp ett amne som fick det att knipa i hjartat pa mig; vad som kan handa nar de vi litar pa att ta hand om vara barn sviker oss och sexuellt utnyttjar, misshandlar och t.o.m. dodar vara barn. Barnflickor, dagmammor, barnvakter. En flicka hade blivit sexuellt utnyttjad av sin kvinnliga au-pair i 5 ars tid utan att familjen markte nagot. En kvinna som lamnat sin 6 manaders dotter hos en dagmamma forlorade sin dotter da dagmamman akte for att halsa pa en bekant och "glomde" bebisen i bilen. Det var hett och det ar beraknat att barnet dog inom loppet av 15 minuter. :cry:

Jag har sjalv rakat ut for en mindre rolig handelse; en nara van till familjen jobbar pa det dagis min aldsta dotter gick pa fran 18 manaders alder tills hon var 7. Denna kvinna satt aven barnvakt at bada vara barn vid ett flertal tillfallen. Sarskilt under en veckas tid 2000 da jag var i Sverige pa min mammas begravning. Det var snart efter detta vi fick reda pa att hennes make (som varit narvarande da vara barn varit dar) blottat sig for deras grannars da 13-ariga dotter och bekanta. Han hade vid flera tillfallen r*nkat i vardagsrumsfonstret da flickorna lekt pa garden. :eek:

Nu ar ju det inte kvinnans fel men om man inte ens kan lita pa att ens barn ska bli val omhandertagna av nara bekanta, vem kan man da lita pa? Har vimlar det av historier om hur hockeytranare, scout-ledare, praster och andra sexuellt utnyttjat barn i sin vard. Larare, grannar, slaktingar. Forr eller senare blir man ju tvungen att overlamna sitt barn i nagon annans vard men visst ar det hemskt att man ska behova vara orolig for att nagot ska handa? Hur noga man an ar med att kolla referenser och utbildning sa vet man anda aldrig;

Pa programmet igar visades en kvinna som hyrt en val utbildad "professional nanny" att ta hand om hennes nyfodda tvillingpojkar. Nannyn verkade inte veta hur man skulle handskas med nyfodda sa kvinnan blev misstanksam. Det visade sig att "nannyn" hade stulit en annan kvinnas identitet och den kvinnan var en utbildad nanny.

Hur har ni gjort nar ni valt dagmamma/barnvakt at era barn?
 
Sv: En foralders varsta mardrom

Jag var med om att en kompis till mig vars pappa var pedofil. Han rörde mig men utan att jag trode de var något konstigt med det. Han kom jämt in när vi badade å frågade om vi ville sova i hans säng. Trode inte de var något konstigt med det? Var ju liten då! Sedan sa min yngre kompis att han gått på henne å hon var jätte ledsen. Vi berättade de för min mamma (Ungen som han gick på ljuger annars skit mkt) och mamma visste inte vad hon skulle tro, men hon sa iaf att man absolut inte ska anklaga någon för de kan försöra dennes liv.

Tillslut så var det ett barn som duschade med sin pappa och sa då till pappan "Du har inte lika stor kuk som xxx" Jädrans vilken fart de vart på pappan. Polis och allt. Så fick mamma reda på att han var pedofil och då vart hon galen. Frågade ut mig i flera veckor om han värkligen inte hade gjort något med mig!

Sa ju de som hänt men han hade ju aldrig rört mig innan för tröjan eller så. Men usch. Han hade porr bilder på hans ungefär 5 åriga dotter :cry:

Nej ibland vet man fan inte va man ska tro! Han var ju JÄTTE snäll! Man fick ALLT man ville av honom! Men jag var ju ett litet barn bara!
(Kanske inte har något med det här å göra men ändå! Mamma litade på honom!)
 
Senast ändrad:
Sv: En foralders varsta mardrom

Barnvakter har i princip uteslutande varit mor/far föräldrar eller min bror. Vid vissa tillfällen även mina kompisar.

Man kan lita på alla och ingen.
 
Sv: En foralders varsta mardrom

Vet ett barn som i flera års tid blev sexuellt utnyttjad i sin fosterfamilj, detta barn kom alltså från en trasig familj och var ganska trasig själv och så blir hon utnyttjad. Sorgligt!
 
Sv: En foralders varsta mardrom

Det ar val som med allting annat, alla manniskor som finns i varlden kanner nagon annan och ar slakt med nagon annan.
100% av alla valdtaktsman och mordare har en mamma och en pappa. De flesta har syskon. I de allra flesta fall sa har de klass- och arbetskamrater och andra bekanta.
Vi kanner alla nagon som ar kriminell i nagon form, fragan ar hur mycket vi vet om vad som egentligen forsiggar.

Visst ar det sorgligt att man inte kan lita pa nagon, och visst ar det jobbigt att kanna sej orolig nar man inte har total kontroll pa vad som hander med barnen. Tyvarr finns det inte sa mycket mer att gora an att forsoka beratta och utbilda vara barn sa gott det gar, fa dem att lita pa sin egen instinkt och tanka sjalva.
Varlden vi lever i ar langt fran perfekt, men om vi alla lever sa gott vi kan och inte accepeterar snedvridna synsatt, sa kanske vi kommer att leva i en battre varld en vacker dag.
"If you tolerate this, your children will be next", som lat-texten lyder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: Huggorm
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 471
Senast: Raderad medlem 120709
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 074
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
925
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp