Bukefalos 25 år!

En fråga om färg..

S

smiling_sun

i min hästs papper står det att han är svart, men vi har upptäckt att han inte alls är svart utan skiftar till skimmel istället.. :o Har hört om en häst som föddes som fux men blev skimmel och ägaren fick blodtypa den för att få tävla. vad ska man göra?

M

Magdalena

Vad är det för föräldrar? Är någon av dem skimmel? I så fall: klantig ID-kontrollant som skriver svart utan att ta med möjligheten att den kan skimla av.

Vet förresten en skimmel som tävlar, den heter "Black Beauty" :D .

Är ingen av föräldrarna skimmel är det läge att kolla upp vem som egentligen är pappa. Hur gammal är hästen?

S

smiling_sun

Han är efter Gazpon, som är skimmel ( han på min bild ). Hästen är två år nu. Han är helt stickelhårig och svansen är nästan helt silverfärgad nu, även i manen har han fina silverfärgade "slingor" :) pappan är halvblod, mamman fullblod.

X

Xeline

Din häst är helt klart skimmel född svart.

Jag vet en ponny som är skimmel född brun, som har brun i sina registreringsbevis och den tävlar. Men kolla med det förbund han är registrerad i.

Liknande trådar

Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 529
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
1 331
  • Artikel
Dagbok Nu har jag berättat om dom där tankarna. Eller det var inte att jag bara berättade utan fick en jätte jobbig panik attack typ och då som...
Svar
12
· Visningar
764
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 881

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken barnvagn ska man ha?
  • Vad gör vi? Del CXL
  • "Könade" varor och andra specialindelningar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat