En fråga om färg..

S

smiling_sun

i min hästs papper står det att han är svart, men vi har upptäckt att han inte alls är svart utan skiftar till skimmel istället.. :o Har hört om en häst som föddes som fux men blev skimmel och ägaren fick blodtypa den för att få tävla. vad ska man göra?
 
Vad är det för föräldrar? Är någon av dem skimmel? I så fall: klantig ID-kontrollant som skriver svart utan att ta med möjligheten att den kan skimla av.

Vet förresten en skimmel som tävlar, den heter "Black Beauty" :D .

Är ingen av föräldrarna skimmel är det läge att kolla upp vem som egentligen är pappa. Hur gammal är hästen?
 
Han är efter Gazpon, som är skimmel ( han på min bild ). Hästen är två år nu. Han är helt stickelhårig och svansen är nästan helt silverfärgad nu, även i manen har han fina silverfärgade "slingor" :) pappan är halvblod, mamman fullblod.
 
Din häst är helt klart skimmel född svart.

Jag vet en ponny som är skimmel född brun, som har brun i sina registreringsbevis och den tävlar. Men kolla med det förbund han är registrerad i.
 

Liknande trådar

Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 490
Senast: Fiorano
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Teilani
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp