En fråga om fel person i vården

Sonic76

Trådstartare
Mitt ex jobbar tydligen på akuten i Örebro.
Det sista jag vill är att han ska vara i närheten om jag kommer in akut.
Ni som vet vet.
Kan jag på nåt sätt meddela detta i min journal eller på annat vis?
Annars är enda utvägen att söka kontaktförbud
 
Han ska ju ta eget ansvar i att inte delta i behandling/bedömning osv för en person som han känner/har haft en relation med. Men är du orolig att han inte skulle göra det?
 
Mitt ex jobbar tydligen på akuten i Örebro.
Det sista jag vill är att han ska vara i närheten om jag kommer in akut.
Ni som vet vet.
Kan jag på nåt sätt meddela detta i min journal eller på annat vis?
Annars är enda utvägen att söka kontaktförbud
Kontaktförbud är väl säkrast.
Personalbrist kan ju göra att han blir inblandad i din vård trots att du inte vill det. Finns det kontaktförbud så är det hans ansvar att undvika dig.
Vet inte om han är dömd för det han gjorde mot dig, annars blir det kanske svårt att få kontaktförbud(?)
 
Kontaktförbud är väl säkrast.
Personalbrist kan ju göra att han blir inblandad i din vård trots att du inte vill det. Finns det kontaktförbud så är det hans ansvar att undvika dig.
Vet inte om han är dömd för det han gjorde mot dig, annars blir det kanske svårt att få kontaktförbud(?)
Nej
Jag anmälde aldrig men det finns dokumentation om polisbesök
 
Jag har väldigt svårt att tro att man kan få kontaktförbud mot någon som inte längre finns i ens liv på något vis, på grund av att man inte vill träffa på/bli bemött/behandlad av personen på dennes jobb.

Edit: https://www.aklagare.se/nyheter-press/aktuellt-pa-aklagarmyndigheten/kontaktforbud/

Kontaktförbud får meddelas om det på grund av särskilda omständigheter finns en klar och konkret risk för att en utpekad person kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera en annan person.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 327
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 465
Senast: Hazel
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 805
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 685
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp