En fråga om steriliseringsmetod och äggledare.

Jag har inte fått det vid någon av mina operationer, kissa typ direkt innan sövning istället. Och rätt snabbt efter.

Ok. Hoppas på det är lika här. Fick vid op förra året och ser inte fram emot den delen om jag måste ha det igen :crazy:
 
Ok. Hoppas på det är lika här. Fick vid op förra året och ser inte fram emot den delen om jag måste ha det igen :crazy:
Om de anser att du behöver ha det så kan du be att de sätter och tar bort den när du är sövd. Det brukar inte vara några problem sålänge operationen är av sådan art att man bara behöver den under själva operationen.
 
Måttligt irriterad!

Hade tid för op idag efter lunch. Fastat hela dagen, inne i god tid på sjukhuset, blir ombytt och får mediciner och meddelades att jag ska snart få komma in på op.
Efter en del "snart" så hann det gå nästan tre timmar i väntrummet innan de meddelar att allt annat tagit så mycket tid idag så de måste ställa in (inget akut utan de har varit tidsoptimister). Kul att höra när man sitter proppad med morfin så huvudet snurrar runt :mad:

De skulle ringa imorgon så "vi kan boka in en tid i nästa vecka" ungefär som att man kan inställa sig när som helst.
Det kräver liiiiite planering kring sånt här. Tex har maken varit ledig från jobbet idag för att kunna lämna och hämta mig samt ha barn och djur.
Här får man ju tiden bara dagen innan så han måste vara ledig så man kan planera.

Har ägnat kvällen åt att må konstigt av medicinerna och börjar bli människa igen först nu.

Men fick iaf svar på frågan att kateter brukar inte vara standard så jag behövde inte ha det.

Är nog extra irriterad över att de ringde i panik i torsdags och behövde ta mitt blodtryck och lyssna på hjärta/lungor och ville ha in mig direkt då de missat att kalla mig. Maken lyckades flexa på jobbet så jag kunde åka in tidigt på fredag morgon den enda tid de hade att erbjuda annars och nu allt stress för ingenting.
 
Fått en ny tid om ca 3 veckor. De erbjöd redan nästa vecka men jag kan inte tidigare. Inte då heller egentligen då det optimala hade varit igår :meh:

Vet inte riktigt vad de sysslar med för de hade inte ens uppdaterat min journal med att jag fått mediciner och sen blev struken. Nu är det ordnat efter att jag sa till. Dels så känns det som att det är något man skriver in i journalen och dels vill jag kunna bevisa att jag själv inte stoppat i mig morfin hux flux.
 
Irritationen håller i sig. De ringde idag och avbokade min tid igen :banghead:

Och blev istället skickad till ett annat sjukhus 10 mil bort som kunde garantera mig tid innan nyår. Känner mig smått frustrerad men än så länge har jag inte behövt sitta färdigmedicinerad 10 mil iväg hemifrån och bli avbokad på operationsdagen iaf. Det skulle vara toppen på isberget :meh:

Kul kul..

Frågade inte för kom mig inte för det, men får man ta sjuktaxi hem efteråt? Jag känner att jag inte får ihop logistiken med barn och hämtning av mig om jag/vi inte ska behöva be om barnvakt men vi har ingen som kan ha alla tre.. Att ta tåget hem känns kanske inte som plan A eftersom jag dels inte vet om tågen går när jag kan åka hem och dels om jag mår så bra att jag kan ta tåget hem. Men annars sjuktaxi till tåget om jag mår ok? Vette tusan var sjukhuset ligger ens så någon stadsbuss är det inte tal om, då kommer jag aldrig hem :p
 
Irritationen håller i sig. De ringde idag och avbokade min tid igen :banghead:

Och blev istället skickad till ett annat sjukhus 10 mil bort som kunde garantera mig tid innan nyår. Känner mig smått frustrerad men än så länge har jag inte behövt sitta färdigmedicinerad 10 mil iväg hemifrån och bli avbokad på operationsdagen iaf. Det skulle vara toppen på isberget :meh:

Kul kul..

Frågade inte för kom mig inte för det, men får man ta sjuktaxi hem efteråt? Jag känner att jag inte får ihop logistiken med barn och hämtning av mig om jag/vi inte ska behöva be om barnvakt men vi har ingen som kan ha alla tre.. Att ta tåget hem känns kanske inte som plan A eftersom jag dels inte vet om tågen går när jag kan åka hem och dels om jag mår så bra att jag kan ta tåget hem. Men annars sjuktaxi till tåget om jag mår ok? Vette tusan var sjukhuset ligger ens så någon stadsbuss är det inte tal om, då kommer jag aldrig hem :p
Jag rekommenderar att inte ta tåget samma kväll.

Jag traskade ut efter sövningen med tröjan ut och in, trosorna runt foten och sa och gjorde mycket märkliga saker resten av kvällen.
 
Jag fick inte åka allmänna kommunikationer efteråt. Aldrig fått efter att ha varit sövd. Utan endera sjukresa eller att anhörig hämtar.

Ena gången (bränning av livmoderslemhinna) så hämtade anhörig och sen tog jag tåget men då mådde jag strålande. Den gången/det landstinget fick man inte ens ta en vanlig taxi utan krav på att anhörig hämtade eller sjukresa. Andra gången (steriliseringen) så körde anhörig dit och hämtade sen.

Kolla med ditt landsting om sjukresa.
 
Irritationen håller i sig. De ringde idag och avbokade min tid igen :banghead:

Och blev istället skickad till ett annat sjukhus 10 mil bort som kunde garantera mig tid innan nyår. Känner mig smått frustrerad men än så länge har jag inte behövt sitta färdigmedicinerad 10 mil iväg hemifrån och bli avbokad på operationsdagen iaf. Det skulle vara toppen på isberget :meh:

Kul kul..

Frågade inte för kom mig inte för det, men får man ta sjuktaxi hem efteråt? Jag känner att jag inte får ihop logistiken med barn och hämtning av mig om jag/vi inte ska behöva be om barnvakt men vi har ingen som kan ha alla tre.. Att ta tåget hem känns kanske inte som plan A eftersom jag dels inte vet om tågen går när jag kan åka hem och dels om jag mår så bra att jag kan ta tåget hem. Men annars sjuktaxi till tåget om jag mår ok? Vette tusan var sjukhuset ligger ens så någon stadsbuss är det inte tal om, då kommer jag aldrig hem :p
Du bör få sjukresa. Här vill de inte ens att man är ensam första dygnet efter sövning numera och med det i tanken bör det inte vara några problem att få sjuktaxi hem.
 
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!

Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.

Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.

Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!

Så jävla arg och ledsen :(
 
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!

Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.

Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.

Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!

Så jävla arg och ledsen :(
Men herregud! Vad har hon/de med det där valet att göra?! Det låter ju helt vansinnigt.
 
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!

Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.

Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.

Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!

Så jävla arg och ledsen :(

Vilka dumheter!!
 
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!

Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.

Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.

Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!

Så jävla arg och ledsen :(
Du SKA anmäla det där. Ring till patientnämnden.
 
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!

Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.

Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.

Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!

Så jävla arg och ledsen :(

Men förhelvete.

JA det ska du absolut anmäla.
 
Jag blir så ARG på det här jävla systemet!

Det ringde en sköterska från det andra sjukhuset idag och frågade lite och säger sen att det inte är försvarbart att sterilisera mig när jag har en fungerande spiral.

Där tog det hus i helvete och jag hörde rösten och sa att det är min rättighet att sterilisera mig om jag vill och att jag inte tänker ha en spiral till jag är 50 år gammal, att jag är 34 år gammal och har fått de barn jag vill ha och vill sterilisera mig. Då sa hon tack och hej.

Så jag får lust att anmäla det här till någon. Först struken två ggr och nu ville de inte ens göra det!

Så jävla arg och ledsen :(
Det är ju helt vansinnigt, låter som någon som fått i uppgift att ringa runt och ställa in så många operationer det går. Du ska absolut anmäla detta!
 
Tack! Inte bara jag som tycker att det här är helt sjukt. Min mobil spelar in alla samtal så jag har sparat det. Kunde inte lägga in en ljudfil men på upp samtalet på film, klippt lite i början.
Det var en läkare som ringde och inte en sjuksköterska.


 
Jag tror inte anmäla leder någonstans om de inte även vägrar operation. Det där är tyvärr vad många kvinnor möter om och om igen. Jag fick kriga i flera år.

Därmed inte sagt att jag inte tycker du ska anmäla. Det tycker jag absolut! Måste bli ett slut på det där eländet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 654
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 533
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 068
Hundhälsa Min hund opererades i somras för "akut fistulerande analsäcksinflammation", båda analsäckarna togs bort. Jag reagerade på att det var...
Svar
3
· Visningar
2 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp